ibm omnichannel retailing forum

Do uczestników Omnichannel Retailing Forum dołączy Hilmi Erdem, Szef działu rozwiązań dla omnichannel w firmie IBM. W rozmowie z Evigo Erdem przyznaje, że forum będzie dla niego okazją do rozmów biznesowych i wymiany doświadczeń z graczami na polskim rynku.

„Firma IBM Commerce jest obecna w Europie Wschodniej od ponad czterech lat. Mamy lokalne zespoły i wielu doświadczonych partnerów. Chociaż handel cyfrowy jest szeroko rozpowszechniony w tym regionie, strategia omnichannel jest jeszcze w powijakach. Zazwyczaj za taką strategię uważa się jedynie posiadanie przez firmę aplikacji mobilnej, a nie możliwości zakupu produktów za pomocą każdego kanału” –  mówi Erdem.

Omnichannel według IBM

IBM znajduje się w czołówce innowacji w branży handlu jeśli chodzi o platformy ecommerce i badania dotyczące strategii omnichannel.

Zapytany o to, jak firmy detaliczne mogą z powodzeniem wdrożyć te strategię, Erdem mówi: „Omnichannel to nie trend, a fakt. Konwergencja kanału cyfrowego zmieni obecne struktury, a klienci coraz częściej będą żądać połączenia wszystkich kanałów. Aby sprostać tym wymaganiom, firmy będą musiały na to zareagować. IBM opiera swoje podejście na trzech filarach: Spostrzeżenie, Zaangażowanie, Realizacja. Są one obecne we wszystkich kanałach i punktach kontaktu z klientem. Marks & Spencer i Media Saturn to dwa dobre przykłady firm umożliwiających klientom bezproblemowe zakupy z dowolnego kraju, urządzenia lub kanału.”

Polski e-commerce

„Rynek e-commerce w Polsce szacuje się na nieco poniżej 50 mld euro. Polska to kraj o wysokim odsetku osób korzystających z Internetu. Aż 78% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu, jednak tylko 24% kupiło towary i usługi za pomocą tego kanału w ostatnich trzech miesiącach. Oznacza to, że istnieje potencjał wzrostu. Polski sektor e-commerce wzrósł o 30% w 2013 roku” – mówi Erdem.

Hilmi Erdem to nie jedyny uczestnik Forum z firmy IBM. James Lovell, odpowiedzialny w IBM za wdrażanie rozwiązań dla handlu detalicznego, będzie jednym z prelegentów Omnichannel Retailing Forum. W trakcie swojego wystąpienia będzie analizował, jaki wpływ na zachowania konsumenckie ma dynamiczny rozwój nowych technologii.

IBM to jeden z najstarszych koncernów informatycznych oferujący rozwiązania w oparciu o usługi doradcze i informatyczne. Firma zatrudnia około 400 tys. pracowników na całym świecie osiągając przychód w wysokości 103,6 miliarda USD. IBM posiada przedstawicielstwa w 170 krajach, a akcje firmy notowane są na giełdzie nowojorskiej od 1915.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się w Warszwie, 23. czerwca. na Stadionie Warszawskiej Legii.