apple pay wielka brytania

Od lipca Apple Pay będzie dostępny dla mieszkańców Wielkiej Brytanii. System zacznie także współpracować z kartami lojalnościowymi.

Podczas konferencji Worldwide Developers Conference w San Francisco Jennifer Bailey, dyrektor Apple Pay, powiedziała, że w ciągu miesiąca Apple Pay pojawi się w Wielkiej Brytanii. Usługa płatnicza połączona zostanie nie tylko z kartami lojalnościowymi. Również Pinterest oraz Discover Card będą kompatybilne z systemem płatności Apple.

Apple Pay w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii, system Apple Pay stanie się dostępny w 250 tys. lokalizacjach, włączając transport publiczny, retailerów takich jak Marks & Spencer, Costa oraz Waitrose. Bailey ujawniła, że Apple Pay będzie współpracować z ponad 70% kart kredytowych oraz debetowych, obecnych na terenie Wysp Brytyjskich. American Express, Mastercard oraz Visa będą obsługiwane przez Apple Pay w krajach Zjednoczonego Królestwa.

„Płatności zbliżeniowe to już codzienność dla milionów użytkowników kart Visa w Wielkiej Brytanii, a dodanie teraz prostej i wygodnej usługi Apple Pay oznacza, że płatności mobilne przebojem wkraczają do głównego nurtu. Jeśli ludzie wychodzą z domu tylko z jedną rzeczą, jest to oczywiście smartfon. Współpracując z firmą Apple i wieloma bankami dążyliśmy do tego, żeby dzięki niezawodnej usłudze Apple Pay konsumenci mogli korzystać ze swoich kart Visa zarówno płacąc zbliżeniowo urządzeniami Apple, jak również w trakcie dokonywania zakupów poprzez ulubione aplikacje,” powiedział Jeremy Nicholds, dyrektor zarządzający ds. rozwiązań mobilnych w Visa Europe.

Karty lojalnościowe

Obsługa kart lojalnościowych przez długi czas pozostawała poza zasięgiem Apple Pay. Obecnie wiadomo, że system będzie wspierać Kohl’s, Coca-Cola, Walgreens Balance Rewards, Dunkin’ Donuts, czy Wegmans. Karty będzie można dodawać w taki sam sposób jak karty kredytowe oraz przechowywać w pamięci systemu. Apple Pay będzie automatycznie wybierać odpowiedni program lojalnościowy w momencie przyłożenia smartfona do czytnika sklepowego.

Aplikacja mobilna Passbook, która służyła dotąd do przechowywania kuponów, kart podarunkowych lub biletów, zostanie przekształcona w Wallet. Wraz z nową aplikacją pojawiają się dodatowe opcje podczas checkoutu. Dzięki temu Apple Pay będzie zarządzać systemem nagród oraz kart kredytowych lub debetowych wydawanych przez sieci handlowe.

Apple Pay w USA

Apple Pay został wprowadzony w USA w październiku 2014 roku. Początkowo system mógł być wykorzystywany w 200 tys. lokalizacjach na terenie Stanów Zjednoczonych. Obecnie jest ich ponad milion. Wśród najnowszych punktów sprzedaży, od niedawna akceptujących Apple Pay są Baskin Robbins, Best Buy, BevMo!, Big Lots, Dunkin’ Donuts, El Pollo Loco, EXPRESS, Forever 21, JCPenney, Johnny Rockets, Kohl’s Department Stores, LEGO Brand Retail, Levi’s, Peet’s Coffee, Trader Joe’s i White Castle.

Największymi konkurentami Apple Pay są Android Pay oraz Samsung Pay. Android Pay zostanie wprowadzony do użycia jeszcze w tym roku. Samsung Pay pojawi się w trzecim kwartale 2015 roku w USA oraz Korei Południowej.