zara oxford street

Sprzedaż netto Grupy Inditex w pierwszym kwartale wzrosła o 17% i wyniosła 4,37 mld euro. Otworzono w tym czasie 63 nowe sklepy na 27 rynkach. Sieć salonów sprzedaży należących do Grupy wzrosła do 6746 w 88 państwach na świecie. Na przełomie sezonu jesienno-zimowego Zara zamierza uruchomić sprzedaż internetową w Hong Kongu, Tajwanie i Makao.

Inditex będzie kontynuować inwestowanie w rozwój Grupy oraz międzynarodową ekspansję poprzez wkład kapitałowy. Rozwój centrum dystrybucji Zara Home w Cabanillas w Hiszpanii jest, zdaniem Inditex, najważniejszym wydarzeniem pierwszego kwartału. Nowe obiekty posiadają zaawansowany technologicznie sprzęt dystrybucyjny jak w pełni zautomatyzowane narzędzia sortujące do wysyłania przesyłek. Ta technologia zostanie także wprowadzona w Bershce w Torderze.

6746 salonów na 88 rynkach

Inditex kontynuuje międzynarodową ekspansję tradycyjnych salonów sprzedaży, połączonych z platformą do zakupów internetowych. Na koniec pierwszego kwartału Grupa posiadała 6746 salonów stacjonarnych na 88 rynkach, otwierając 63 nowe sklepy na 27 rynkach. Grupa utworzyła podnad 8500 nowych miejsc pracy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Postępuje także ekspansja online. Wszystkie marki aktywnie prowadziły sprzedaż internetową. Bershka otworzyła platformę zakupową w Chinach, a Uterqüe w Danii i Szwecji. Zara Home rozpoczęła sprzedaż internetową w Japonii i Chinach.

Zara

Flagowy salon sprzedaży Zara otwarto w Londynie przy 61 Oxford Street. Odnowiono i powiększono salony w Tokio (Ikebukuro), Belfaście (Donegall Place), Tel Aviwie (Ayalon Mall w Ramat Gan), Montewideo (Punta Carretas), Kopenhadze (Vimmelskaftet) i Nowym Jorku (sklep przy Piątej Alei podwoił swój rozmiar).

Pomiędzy majem a czerwcem Zara otworzyła nowe sklepy w Beijing i Urumqi w Chinach, Władywostoku w Rosji oraz Hamburgu w Niemczech. Otwarcia te stanowiły część strategii, która ma na celu wybór lokalizacji w głównych dzielnicach handlowych oraz prestiżowych budynkach.

Pozostałe marki

Zara Home zadebiutowała w Australii i Chile, gdzie otworzyła salony w Melbourne i Santiago Las Condes. Flagowy sklep otwarty został w Mediolanie w Piazza San Babila.

Pozostałe marki również udostępniały klientom nowe lokalizacje. Pull&Bear otworzył salon w Szanghaju przy ważnej ulicy handlowej East Nanjing Road, przy której znajdują się także sklepy Zary i Bershki. Z kolei Stradivarius otworzył punkty sprzedaży w Madrycie i Mexico City.