Firma Domino’s Pizza wprowadziła nowy sposób na zamawianie pizzy w USA. Program Domino’s Anywhere umożliwa składanie zamówień za pomocą wpisu na Twitterze, głosu, telewizora, samochodu i smartwatcha.

Wpis  #EasyOrder lub emotikon pizzy na profilu @Domino’s jest jednoznaczny ze złożeniem zamówienia, którego szczegóły zostały wcześniej zapisane na koncie pizzerii. Do tej pory konta, umożliwiające składanie błyskawicznych zamówień, założyło ponad 10 milionów Amerykanów.

“W ten sposób dajemy klientom nowy sposób zamawiania pizzy. Te osoby, które korzystają z Twittera na co dzień i chcą komunikować się za jego pomocą, otrzymują możliwość złożenia zamówienia przy użyciu platformy, która jest dla nich najwygodniejsza,” powiedział Dennis Maloney, wiceprezes i dyrektor ds. rozwiązań cyfrowych w Domino’s.

Easy Order

Aby korzystać z tej możliwości, konsumenci powinni powiązać konto na Twitterze ze swoim profilem na Domino’s oraz zacząć śledzić pizzerię na portalu społecznościowym. Na profilu restauracji zapisane zostają informacje takie jak adres, preferowana metoda dostawy, sposób płatności oraz numer karty kredytowej. Zlecenie Easy Order zostaje wykonane na podstawie zapisu poprzedniego zamówienia ze strony pizzerii Domino’s.

Zanim pizzeria przyjmie zlecenie do realizacji, wysyła klientowi prywatną wiadomość na Twitterze z prośbą o potwierdzenie zamówienia. Użytkownicy mogą zrobić to za pomocą emotikonu z kciukiem skierowanym do góry. Jeśli zamówienie nie zostanie potwierdzone w ciągu 20 minut, zostaje anulowane. Po właściwym wykonaniu tego etapu, klient otrzymuje bezpośrednią wiadomość z linkiem, umożliwiającym śledzenie zamówienia. Ponieważ cały proces jest zautomatyzowany, pracownicy restauracji otrzymują taką samą informację o zamówieniu, jak w przypadku pozostałych zleceń.

200 milionów zamówień cyfrowych

Dennis Maloney przewiduje, że najwięcej zamówień za pośrednictwem Twittera spłynie ze smartfonów jego klientów. Spośród 400 milionów zamówień w restauracjach Domino’s, 50% to zamówienia cyfrowe, z których połowa zostaje przesyłana za pomocą smartfonów, tłumaczy Maloney.

Maloney podkreśla, że największą zaletą systemu jest szybkość składania zamówienia. “Jest bez wątpienia krótszy. Żadna inna platforma nie pozwala na zamawianie pizzy za pomocą dwóch znaków.”

Firma opracowywała system zamówień składanych przez Twitter w ciągu 6 miesięcy. Maloney podaje, że pracowało nad nim 250 osób.