ECE: najnowsze trendy branży retail

ECE Polish Retail Day

ECE Polish Retail Day

– Deweloperzy i najemcy muszą mieć świadomość zmian, jakie zachodzą w nowoczesnym handlu, w sferze sprzedaży internetowej, w wykorzystaniu nowoczesnych technologii, coraz powszechniejszym użyciu smartfonów czy beaconów – mówił Rafał Pruba, dyrektor Działu Najmu ECE Projektmanagement Polska podczas ECE Polish Retail Day 2015.

Druga edycja ECE Polish Retail Day odbyła się 2 czerwca br. Konferencja zorganizowana przez ECE, zgromadziła ponad 250 uczestników: przedstawicieli branży retail, głównie sieci handlowych, współpracujących z centrami handlowymi należącymi i zarządzanymi przez ECE Projektmanagement Polska.

Jak podkreślał, Leszek Sikora, dyrektor zarządzający ECE Projektmanagement Polska, otwierając druga edycję ECE Polish Retail Day 2015, celem spotkań jest wskazanie najnowszych trendów i kierunków rozwoju centrów handlowych pod kątem komercjalizacji, wykorzystania nowoczesnych technologii, jak i możliwości e-commerce – Stawiamy na przyszłość. Śledzimy najnowsze trendy i pokazujemy, że dla naszych projektów przyszłość jest już dziś – mówił Leszek Sikora.

O konieczności elastycznego podejścia do dynamicznie zmieniających się realiów na rynku centrów handlowych mówił też Rafał Pruba, dyrektor Działu Najmu ECE Projektmanagement Polska. – Deweloperzy i najemcy muszą mieć świadomość zmian, jakie zachodzą w nowoczesnym handlu, w sferze sprzedaży internetowej, w wykorzystaniu nowoczesnych technologii, coraz powszechniejszym użyciu smartfonów czy beaconów. Mamy nadzieję, że nasza konferencja pomoże zrozumieć zachowania konsumenckie, a także podpowie i nauczy jak stosować w praktyce nowe rozwiązania – podsumował Rafał Pruba.

Gościem specjalnym drugiej edycji ECE Polish Retail Day był Ibrahim Ibrahim, dyrektor zarządzający Portland Design. W swojej prezentacji zwrócił szczególną uwagę na zmianę podejścia do handlu w dobie nowoczesnych technologii oraz na kształtowania się nowych relacji z klientem, który jak nigdy wcześniej ma ogromne możliwości wyboru, zarówno produktów jak i form sprzedaży online i offline.

– Generacja C – to konsumenci, którzy na co dzień żyją w przestrzeni internetu, serfują w sieci, używają narzędzi mobilnych do komunikowania się ze światem. Nowoczesny handel musi to uwzględniać, łącząc tradycyjne formy sprzedaży z nowoczesnymi, na nowo definiując swoją rolę i funkcję – tłumaczył Ibrahim Ibrahim. Zdaniem eksperta, w przyszłości poszczególne marki, będą musiały zdobywać klienta nie tylko przez sam produkt, ale także poprzez wykreowanie swoich idei, za którymi będą podążać konsumenci. Dziś liczy się personalizacja doświadczeń zakupowych. Ze sprzedażą musi łączyć się zaangażowanie, edukacja i rozrywka w jednym.

O nowych trendach, które zauważa już ECE realizując swoje projekty na całym świecie mówiła też Joanna Fisher, dyrektor zarządzający Center Management ECE. Wskazała ona na zjawisko łączenia kanałów sprzedaży online i offline w system inline. – Klient może robić zakupy z dowolnego miejsca, choćby z domu, zamawiając towar przez internet, a odebrać go w sklepie stacjonarnym. Oferta centrów handlowych jest coraz bardziej urozmaicana, dzięki czemu wizyta w takich obiektach nie ogranicza się tylko do samych zakupów, bo klienci mają coraz więcej możliwości spędzenia tam wolnego czasu – mówiła Joanna Fisher.

Wskazała również na konieczność rozwoju wartości dodanych w handlu, jakimi są obsługa i doradztwo klienta oraz działania marketingowe przed i po dokonaniu zakupów. Zapewniają one bowiem klientowi komfort i przedłużają efekt zadowolenia. – Takie proste działania jak wysłany email, zachęcający do odwiedzin centrum, upominek czy dbałość o efektowne opakowania towarów, pozwalają wydłużyć pozytywne doświadczenia zakupowe i wzmocnić zadowolenie klienta – mówiła Joanna Fisher.

Uczestnictwo w ECE Polish Retail Day 2015 było dla gości konferencji nie tylko szansą na spojrzenie w przyszłość branży sektora centrów handlowych, pozwoliło także najemcom bliżej przyjrzeć się i poznać najważniejsze informacje o centrach 3 handlowych, należących do ECE. Na konferencji zaprezentowano bowiem wszystkie projekty ECE w Polsce. Są to: Galeria Krakowska, Silesia City Center w Katowicach, Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Galeria Łódzka, Poznań City Center, Galeria Kaskada w Szczecinie, Galeria Alfa oraz Galeria Bałtycka w Gdańsku oraz obecnie realizowany projekt Zielone Arkady w Bydgoszczy.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016