cross jeans ecommerce

Usprawnienie raportowania, podwyższenie jakości i wiarygodności danych, zmniejszenie obciążenia bazy danych SQL, czy pozytywne zmiany w procesach biznesowych – to tylko niektóre zalety wprowadzenia skutecznych narzędzi ERP w sieci handlowej prowadzącej sprzedaż w modelu wielokanałowym.

Szybki rozwój międzynarodowej firmy odzieżowej Cross Jeans spowodował duży wzrost potrzeb dotyczących systemów IT i narzędzi do raportowania. Skutecznym rozwiązaniem okazało się wdrożenie systemu Targit i Microsoft Dynamics NAV jako nowego narzędzia ERP. W Polsce partnerem wdrożeniowym została firma IT.integro.

Jedno wspólne źródło danych

Krzysztof Zieliński, International Customer Specialist w firmie IT.integro, wymienia w rozmowie z redakcją Evigo, jakie zalety ma wdrożenia takiego systemu przez sieć prowadzącą sprzedaż w modelu omnichannel:

  • Każdy sklep dzięki dostępowi do wspólnej bazy danych ma dostęp do informacji o towarze dostępnym w innych placówkach, tak aby doradzić klientowi, że spodnie których szuka, są dostępne w innej placówce tej sieci.
  •  Zarządzanie cenami, rabatami – w retailu mody, nastroje zmieniają się bardzo szybko. Potrzebujemy szybko reagować na to, że np. danego roku coś nowego jest modne, albo później przychodzi wiosna i korygować ceny, promocje, rabaty w zależności od tego co się dzieje na rynku. Dzięki zarządzaniu tymi elementami z ERPa mamy elastyczność w modyfikowaniu cen i innych „zachęcaczy” do zakupów.
  • Gromadzenie ogromnej ilości danych ze sklepów w jednym miejscu – pozwala na ich analizę i wyciąganie wniosków, celem wykorzystania trendów rynkowych. Powiedzmy: pojawiła się moda na jakieś bluzki, których produkcja trwa stosunkowo długo. Jeśli dział sprzedaży na bazie informacji o wzrastającej sprzedaży ze sklepów przewidzi, że trend utrzyma się jeszcze przez powiedzmy kilka tygodni, a zapasów bluzek mają na tydzień, to zdążą zamówić dodatkową produkcję i zwiększyć sprzedaż.
  • Walory wykorzystania ERPa jako źródła danych dla sprzedaży online opierają się na tych samych założeniach. Czyli ERP (Microsoft Dynamics NAV) jest źródłem bardzo wielu danych o sprzedawanych produktach. Dodatkowo zdjęcia, opisy i inne „ciężkie” dane są przechowywane w osobnej bazie produktów tzw. PIM (Product Information Management). Dane z ERPa i dane z PIM są łączone i prezentowane na stronie internetowej, przez co znów zarządzanie cenami, promocjami, czy też analiza trendów może się odbywać w jednym miejscu.
  • Wszystkie dane o sprzedaży trafiają do jednej bazy danych, dlatego firmie lepiej zarządzać całą siecią jako całością. Wiedzą jakie są stany magazynowe, dostępności zapasów itd. z drugiej strony sklepy, jeśli utracą zasięg internetu, wówczas mają możliwość pracy offline i zarejestrować wszystkie transakcje wykonane w momencie kiedy z powrotem połączą się z siecią. Na ten okres pracy offline korzystają z lokalnych danych dot. cenników, produktów itd.

Skuteczne rozwiązanie dla biznesu

Firma IT.integro specjalizuje się we wdrażaniu oprogramowania biznesowego produkowanego przez Microsoft. Firma należy do grupy najważniejszych partnerów tego koncernu na świecie. Jako pierwsza firma w Polsce uzyskała najwyższy status partnerstwa w zakresie systemów ERP, tj. Microsoft GOLD Enterprise Resource Planning Partner.

IT.integro współpracuje z przedsiębiorstwami z branży: Retail, Farmacja/Kosmetyki, Produkcja Mebli, Transport, Branża spożywcza, Firmy międzynarodowe (wielooddziałowe). Wśród jej klientów są m.in. sieci MIG (Marketing Investment Group), Kvik A/S (sieć meblarska), Oodji, czy Kiko Milano.