Manufaktura

Manufaktura stawia na nowe technologie. Wraz z premierą nowej aplikacji mobilnej, na terenie galerii handlowej zamontowano aż 300 beaconów. To absolutny rekord wśród polskich obiektów handlowych. Oprócz beaconów, umożliwiających personalizację ofert promocyjnych, aplikacja posiada inne nowoczesne funkcjonalności.

Tak dużej sieci beaconów nie ma jeszcze żaden obiekt handlowy w Polsce. Manufaktura włącza do programu promocyjnego wszystkich najemców, dlatego na jej terenie docelowo zostanie zamontowanych ponad 300 czujników, pracujących w technologii BLE (Bluetooth Low Energy) i odbierających sygnały ze smartfonów.

“Zdecydowaliśmy się na użycie beaconów, bo z jednej strony to ogólnoświatowy trend, a z drugiej idealne, nowoczesne narzędzie wspomagające działania marketingowe” – informuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Mobilna aplikacja Manufaktury

W aplikacji użytkownicy znajdą przejrzyste zestawienie sklepów (alfabetyczne lub według branż) wraz z planem galerii handlowej. Mogą stworzyć listę ulubionych sklepów i na jej podstawie będą otrzymywać powiadomienia o promocjach, jeśli znajdą się w zasięgu odpowiednich beaconów. System wysyła maksymalnie pięć powiadomień dziennie, a jeśli w aplikacji będziemy zaznaczać wciąż inne ulubione miejsca, nadąży za naszym wyborem – i dostosuje powiadomienia do aktualnych preferencji.

Niezwykle ciekawa jest część aplikacji poświęcona parkowaniu. Już w drodze do Manufaktury, użytkownik może sprawdzić natężenie ruchu na ulicach dojazdowych oraz obłożenie każdego z 11 parkingów wokół obiektu. Wystarczy jedno spojrzenie – parkingi, na których można swobodnie zostawić auto są zaznaczone na zielono, a te zajęte – na czerwono. W aplikacji są dostępne także szczegółowe dane dotyczące liczby wolnych miejsc na każdym z nich. Gdy kierowca wybierze już swój parking, opuszczając auto może w aplikacji zaznaczyć swoje miejsce. W powrotnej drodze do auta prowadzi go już GPS.

Technologia rozszerzonej rzeczywistości

Kolejną ciekawą funkcjonalnością jest zakładka „Historia Fabryki”, która  wykorzystuje technologię Rozszerzonej Rzeczywistości (AR). Użytkownik może samodzielnie poznać historię dawnego imperium Izraela Poznańskiego, spacerując po rynku Manufaktury.  By dowiedzieć się co niegdyś znajdowało się np. w budynku kina, należy skierować obiektyw urządzenia na ten gmach, wybrać grafikę i przeczytać na ekranie informację o jego historii.

Natomiast ci, którzy ponad historię, przekładają teraźniejszość z pewnością będą korzystać z zakładki „Wydarzenia”, gdzie znajdą informacje o najważniejszych atrakcjach oferowanych przez Manufakturę.

Aplikację można pobrać w Google Play (dla smartfonów pracujących w systemie Android) oraz w AppStore (dla iPhone’ów) lub zeskanować QR kod z naklejek informacyjnych w Manufakturze. Aplikacja Manufaktury powstała w ramach działań firmy Apsys, która zarządza tym obiektem. Apsys realizuje w ten sposób strategię rozwoju opartą na idei „Smart Centers” – łącząc obecność w świecie rzeczywistym i wirtualnym.