lidia ratajczak kluck arvato bertelsman omnichannel retailing forum

Arvato Bertelsmann, wystawca Omnichannel Retailing Forum 2015, zajmuje się outsourcingiem usług dla sektora e-commerce oraz sieci handlowych, takich jak Douglas, 5.10.15, Microsoft. Redakcja Retailnet rozmawia z Lidią Ratajczak-Kluck, Dyrektor SG SCM, arvato Polska na temat usług dla sieci handlowych, stosowanych technologii, oraz sposobach na zdobycie lojalności klientów.

W 2014 firma została nagrodzona tytułem „Lider Logistyki, Operator Logistyczny Roku.”Co pozwoliło arvato na zdobycie tego tytułu?

Na tę decyzję wpłynęła przede wszystkim jakość realizowanych przez nas usług. Nasi klienci wiedzą, że zawsze dotrzymujemy podjętych zobowiązań, ale jednocześnie staramy się reagować bardzo elastycznie na ich bieżące potrzeby, czy to te związane z promocjami, czy ze zwiększeniem naszych mocy wysyłkowych – np. wysyłając jednego dnia 500 więcej przesyłek, drugiego 1000 etc. Jesteśmy w stanie bardzo szybko się dopasować do potrzeb naszych klientów „tu i teraz”. Bardzo cieszy nas moment, kiedy biznesy naszych klientów rosną. Z naszej strony oznacza to oczywiście, że musimy dotrzymać im kroku – tak dostosowujemy nasze zasoby, infrastrukturę oraz inwestycje w rozwój, żeby móc odpowiedzieć na wszystkie potrzeby naszych klientów i zapewnić im bezpieczeństwo tego rozwoju.

Jakie usługi świadczy arvato Polska dla sieci handlowych?

arvato Polska świadczy usługi zarówno dla kanału e-commerce, jak i tradycyjnych sieci handlowych. W przypadku, gdy klient realizuje swoją działalność w obu wskazanych kanałach, chętnie łączymy obsługę tych dwóch projektów – obsługi sieci oraz e-commerce. Zakres naszej współpracy na tej płaszczyźnie dotyczy przede wszystkim dostawy produktów do sieci handlowych oraz opracowanie zwrotów.

Jakie korzyści odniosą partnerzy, którzy nawiążą współpracę z arvato Polska?

Decydując się na współpracę, klienci mogą liczyć przede wszystkim na bezpieczeństwo prowadzenia biznesu oraz elastyczność kosztową. Nieustające udoskonalanie procesów jest na stałe wpisane w kod DNA naszej firmy. Bardzo chętnie angażujemy się w nowe wyzwania oraz wprowadzanie nowych usług. Nieustannie testujemy nowe technologie, które możemy następnie oferować naszym klientom. Wspólnie z naszymi klientami dbamy o zapewnienie skalowalności i rozwoju ich biznesu.

Spółka oferuje także zaawansowane rozwiązania IT bazujące na najnowszych technologiach. Jakie to rozwiązania?

Portfolio usług arvato Polska zostało przygotowane tak, aby zapewnić dobry serwis naszym klientom, ale także klientom końcowym – konsumentom. Są to m.in. rozwiązania logistyczne – optymalizujące cały proces obsługi zwrotów, reklamacji itp. Rozwiązania wspierające obsługę naszych klientów są także związane z obsługą posprzedażową. W ramach realizowanych przez nas projektów zapewniamy także obsługę contact center. Nasi klienci mogą również korzystać z rozwiązań do zarządzania stokiem, z wybranych aplikacji – np. do śledzenia statusów zamówień oraz przesyłek (etapy realizacji zamówienia) oraz innych systemów wspierających realizowaną przez nich sprzedaż. Decydując się na współpracę z arvato, nasz klient dostanie dobry serwis dla swojego klienta końcowego, który będzie wspomagany przez odpowiednie rozwiązania informatyczne.

W jaki sposób arvato pomaga w zwiększaniu przewagi konkurencyjnej na rynku?

Podstawą naszego działania jest to, że zapewniamy najwyższej jakości serwis obsługi. Nasi klienci mogą mieć pewność, że transakcje w ich e-sklepach realizowane są natychmiast, a paczki do odbiorców zostaną dostarczone następnego dnia od zamówienia. Przewaga konkurencyjna zawiera się w obsłudze posprzedażowej, nie we front-endzie. Dzięki serwisowi, który zapewniamy, sklep internetowy może się wyróżniać na rynku tym, że jest wiarygodny dla swojego odbiorcy jako ten, który realizuje zamówienie w deklarowanym czasie i daje np. przyjazny serwis posprzedażowy. Odpowiednia obsługa posprzedażowa staje się już coraz bardziej wyznacznikiem jakości sklepów, zastępując miejsce najniższym cenom.

arvato będzie wystawcą podczas Omnichannel Retailing Forum. Jaką ofertę pokaże arvato podczas forum?

Będziemy się skupiać na pokazaniu możliwości obsługi przez arvato omnichannel.