dirlango netsprint

Spółka Dirlango przejmuje 70% akcji Netsprint S.A., będącego m.in. właścicielem sieci reklamowych Adkontekst i  ContentStream. Netsprint zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne.

„Planujemy kontynuować naszą strategię rozwoju w najważniejszych dla nas obszarach: reklama kontekstowa i behawioralna, content marketing oraz big data i personalizacja reklam –  z większym naciskiem na mobile i wyjście za granicę. Spółka zamierza rosnąć na rynkach zagranicznych wykorzystując potencjał jaki tworzy ekosystem RTB, ale też mocne kompetencje Netsprinta w obszarze segmentacji użytkowników, content marketingu czy personalizacji przekazu” – mówi redakcji Evigo Artur Banach, prezes Netsprint S.A.

“Netsprint ma unikalne, technologiczne DNA. To ono od 14 lat jest siłą napędową firmy. Dzięki temu spółka już nieraz była w stanie zmieniać się, elastycznie reagując na potrzeby rynku. Jestem pewien, że wspólnie stworzymy unikalne produkty w Polsce i za granicą” – tłumaczy Łukasz Wejchert, Dirlango.

Netsprint i Dirlango

Netsprint umożliwia reklamodawcom dotarcie do ponad 90% polskich internautów na największych polskich portalach i serwisach tematycznych. Firma trafiła na 7. miejsce w rankingu Deloitte’s Fast 50, listy najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie Centralnej. Netsprint zamknął 2014 rok przychodami w wysokości 19,3 mln zł, co oznaczało 20% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Klientami Netsprint są m.in. H&M, IKEA, Grupa Allegro, Onet, Wirtualna Polska, Nissan, Deichmann, czy Yves Rocher.Banach Wejchert dirlango netsprint

„Cieszymy się, że zespół Netsprinta dołączy do nas. Inwestujemy w firmę, która z powodzeniem konkuruje z globalnymi graczami. Netsprint będzie trzecią naszą spółką na rynku nowoczesnej reklamy, obok LeadR i JustWIFI” – dodaje Maciej Żak, współwłaściciel Dirlango. Firma Dirlango ma również udziały m.in. w spółkach iTaxi oraz Virgin Mobile Polska.

Obszary działania Netsprint

Netsprint, który w kwietniu 2015 r. przekształcił się w spółkę akcyjną, specjalizuje się w technologiach wspierających marketing internetowy. Jest właścicielem polskiej sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst i sieci content marketingu ContentStream, które emitują reklamy w czołowych polskich portalach i serwisach tematycznych. Kluczowe dla Netsprinta obszary rozwoju to reklama kontekstowa i behawioralna, content marketing, audience targeting, big data i personalizacja reklam. Firma inwestuje również w reklamę dla e-commerce, retargeting i reklamę mobilną.

“Zdecydowaliśmy się na współpracę z Dirlango, bo dzielimy te same wartości i wierzymy, że działając razem będziemy w stanie budować lepsze produkty i skutecznie wzmacniać swoją pozycję. Dla nas ta transakcja to wyraźny  sygnał, że firmy technologiczne made in Poland mają przed sobą jasną przyszłość”- podsumowuje Artur Banach, prezes zarządu Netsprinta.

Ekspansja na rynki zagraniczne

Po transakcji zarząd Netsprint S.A. pozostaje w niezmienionym składzie  – tworzą go Artur Banach, wieloletni prezes oraz Łukasz Duda, chief revenue officer. Sześciu dotychczasowych udziałowców Netsprinta pozostaje współwłaścicielami spółki. Firma Dirlango zostaje udziałowcem większościowym i inwestorem strategicznym. W efekcie transakcji Netsprint zdobędzie pieniądze na dalszy rozwój technologii i sieci sprzedaży oraz zwiększenie przychodów z rynków  zagranicznych. Dzisiaj, poza Polską, firma ma także klientów w Skandynawii i krajach nadbałtyckich.