Centrum handlowe Baltic Red szuka najemców w Polsce

baltic red

Redakcja Evigo spotkała się z przedstawicielami litewskiej firmy deweloperskiej Baltic Red podczas ich wizyty w Polsce. Tadas Račkauskas, Szef Działu Leasingu, UAB Baltic RED mówi o rozwiązaniach omnichannel, które firma zamierza wprowadzić do swojej strategii.

Baltic Red to jedna z największych firm na rynku nieruchomości komercyjnych w krajach bałtyckich. Obecnie firma rozwija projekt ekspansji centrum handlowo-rozrywkowego „Mega” w Kownie. Pierwsze prace budowlane mają odbyć się w tym roku. Po ekspansji, „Mega” stanie się największym centrum handlowym w środkowej Litwie, o łącznej powierzchni ponad 102 000 m. kw. Baltic Red posiada centra handlowe, między innymi w Wilnie i Rydze.

Jaki jest cel Państwa wizyty w Polsce?

– Przyjechaliśmy do Polski by szukać najemców, z którymi moglibyśmy nawiązać kontakty a nastepnie zaprosić ich do współpracy z Baltic Red.

Według badań, najwyższy wzrost sprzedaży obserwowany jest w sektorze e-commerce. Jak wpływa to na sieci handlowe?

– Pięć lat temu wszyscy obawiali się, że z powodu rosnącego znaczenia e-commerce, centra handlowe przestaną istnieć. Tak się jednak nie stało. Dziś, dzięki wielu badaniom i analizom, wiemy, że nie rywalizujemy ze sobą, a podążamy w tym samym kierunku. Nieważne, czy klient dokona zakupów bezpośrednio w sklepie stacjonarnym, przez internet, czy przez inne kanały. W każdej z sytuacji, centrum handlowe jest zaangażowane.

Czy korzystają Pańśtwo z rozwiązań omnichannelowych?

– Mamy pewne rozwiązania, ale pracujemy ciągle nad wprowadzaniem kolejnych. W dzisiejszych czasach omnichannel to już sprawa pierwszorzędna. Każde centrum handlowe powinno zdać sobie sprawę z plusów tego modelu. To też dlatego często uczestniczymy w międzynarodowych konferencjach, by poznać różne punkty widzenia i rozwiązania, które realizują inne firmy.

Jak centra handlowe mogą pozyskać klientów w dobie omnichannel?

– Omnichannel to świetne narzędzie, aby przyciągnąć klienta do sklepu. Widzimy to po sieciach detalicznych, które są obecne w naszych centrach handlowych i szybko reagują na nowości technologiczne, korzystając na przykład z usługi click&collect. Omnichannel to kwestia wygody, którą należy zapewnić konsumentom.

Posiadanie dostosowanej, łatwej w obsłudze strony internetowej, to sprawa kluczowa w pozyskiwaniu klientów. W swoich centrach handlowych posiadamy Wi-Fi, a wiele sieci detalicznych oferuje aplikacje na urządzenie mobilne. Jesteśmy też otwarci na nowe rozwiązania, takie jak. np. beacony.

Jak ocenia Pan polski rynek centrów handlowych? 

– Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem, w którym zaszły duże zmiany i te zmiany nadal mają miejsce. Powoli, Polska staje się istotnym, międzynarodowym graczem.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016