Jula zmienia Country Managera

Sklep Jula

Sklep Jula

Tomasz Wienke od sierpnia 2015 roku obejmie stanowisko Country Managera w Jula Poland a nowym dyrektorem ds. marketingu, odpowiadającym za działania wszystkich rynków sieci został Jonas Järrenfors.

Tomasz Wienke od sierpnia 2015 kierować będzie polskim oddziałem Jula – Jula Poland. Posiada on wieloletnie doświadczenie w branży retail – ostatnio pracował w Praktikerze jako Buying & Merchandising Director, gdzie był również członkiem zarządu a wcześniej m.in. w szwedzkiej Ikea.

Jula w Polsce

– Jestem bardzo podekscytowany! Praca w Jula oferuje niesamowite możliwości. To przecież czołowy skandynawski sprzedawca detaliczny i firma, która rozwija się w skali międzynarodowej. Spośród wszystkich obowiązków na moim nowym stanowisku za szczególnie ważne uważam wyjaśnienie i popularyzację pragmatycznej szwedzkiej filozofii firmy Jula wśród polskich współpracowników i klientów. Polska to bardzo konkurencyjny rynek z wieloma możliwościami, dlatego musimy skupić się na mocnych stronach Jula, bazując na naszym własnym, wyjątkowym podejściu i zapewniając stosowanie najlepszych praktyk. Szybki rozwój wielokanałowych sieci sprzedaży detalicznej zwiększa nacisk na hiper- i supermarkety – sprzedawców detalicznych generujących wysokie koszty. Natomiast Jula charakteryzuje się wygodniejszym formatem placówek, które generują niższe koszty, a jednocześnie zapewniają elastyczność i szybkość rozwoju firmy z jednej strony i lepsze warunki do zakupów dla klientów z drugiej. Polska to duży rynek z ogromną grupą klientów, którzy wprost uwielbiają wprowadzać drobne ulepszenia w domu i naprawdę cieszą się swoim hobby. W Jula mamy wszelkie szanse stać się ich najlepszymi przyjaciółmi – mówi Tomasz Wienke.

– W ramach rozwoju Jula Poland wykonujemy teraz następny krok, zatrudniając nową osobę na stanowisku Country Manager’a. Tomasz przechodzi do nas z Praktiker’a, co oznacza, że doskonale zna polski segment marketów budowlanych. Pracował również w Ikea w Szwecji, dzięki czemu dobrze orientuje się w szwedzkiej kulturze przedsiębiorstwa. Dzięki doświadczeniu, jakie zdobył w firmach szwedzkich i polskich, Tomasz z pewnością poprowadzi Jula Poland do sukcesu i rozwoju – przekonuje Joachim Frykberg, dyrektor generalny firmy.

Jula stawia na omnichannel

Od września Jula zyska również nowego dyrektora ds. Marketingu. Jonas Järrenfors rozpocznie pracę w Skarze, szwedzkiej centrali sieci. Jonas przechodzi do Jula z firmy NetOnNet, w której pełnił tę samą funkcję.

– Naszym następnym krokiem będzie dalszy rozwój komunikacji marketingowej. Dzięki swoim kompetencjom zawodowym w zakresie reklamy, marketingu, nowych mediów i omnikanałowości Jonas będzie mógł przewodzić zmianom. Cyfryzacja ma nam pomóc budować i wzmacniać markę oraz wspierać wzrost i zwiększać konkurencyjność. Zawsze musimy dostarczać klientom odpowiednich informacji, narzędzi i ofert. Dzięki doświadczeniu w zakresie marketingu i zarządzania Jonas jest odpowiednią osobą do poprowadzenia prac rozwojowych – przekonuje Joachim Frykberg, dyrektor generalny Jula AB.

Jula – szwedzka sieć multimarketów posiada w Polsce obecnie 12 sklepów. W Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach, Poznaniu, Bielsku-Białej, Szczecinie oraz Kielcach. Jula AB jest rodzinnym przedsiębiorstwem, którego siedziba i magazyn centralny są położone w szwedzkiej miejscowości Skara. Jula zatrudnia około 2700 pracowników i łącznie posiada 81 multimarketów: 43 w Szwecji, 26 w Norwegii i 12 w Polsce.

W 2014 roku obrót koncernu Jula wyniósł około 580 milionów euro, a zysk 61 milionów euro.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016