alibaba polska ecommerce

Dwukrotnie zwiększyło się zainteresowanie serwisem aukcyjnym AliExpress wśród polskich internautów. Miesięcznie odwiedza go co dziesiąty z nich (11,2%), czyli ponad 2,4 mln osób – tak wynika z z badania  Megapanel PBI/Gemius.

Jeszcze rok temu w marcu 2014 roku na stronę Aliexpress.com zaglądało 5,1% użytkowników sieci. Analiza objęła dane od marca 2014 do marca 2015 roku.

Polscy internauci polubili chińskie platformy e-handlu

Aliexpress.com to jedna z największych na świecie platform sprzedaży detalicznej (ang. business to consumer, B2C). Została uruchomiona w 2010 roku i należy do Grupy Alibaba, która zarządza wieloma serwisami e-commerce i m-commerce.

Na AliExpress można kupić między innymi odzież, wyposażenie domu, elektronikę, kosmetyki, biżuterię, akcesoria sportowe czy zabawki dla dzieci.

Z kolei platforma Alibaba.com ma w Polsce ponad 1,3 mln użytkowników i zasięg na poziomie 6,1%. Dla porównania niemieckie Zalando, jedna z najpopularniejszych platform zakupowych na naszym rynku, ma niecałe 2,6 mln użytkowników i 12% zasięg wśród internautów.

Alibaba stawia na szybką logistykę

Chiński gigant e-commerce chce dostarczać zamówienia w ciągu 3 dni do dowolnego miejsca na świecie. Twierdzi, że usługa ta zostanie wprowadzona za 5 do 8 lat.

Obecne trendy rynkowe pokazują, że skrócenie czasu dostawy zwiększa liczbę zamówień i podnosi lojalność klientów. Alibaba, chińska firma e-commerce, zdaje sobie sprawę z tego, że przesyłki nie docierają do krajów europejskich i państw Ameryki Północnej tak szybko, jak towary zamówione u lokalnych konkurentów. Judy Tong, dyrektor Alibaba Group Holding Ltd. oraz Cainiao zadeklarowała, że firma będzie chciała dostarczać zamówienia w ciągu 3 dni do dowolnego rejonu na świecie. Cainiao, firma logistyczna utworzona w 2013 i działająca w powiązaniu z Alibaba Group, będzie miała pomóc we wdrożeniu tego pomysłu.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.