ecard platnosci online

Założycielami eCard były spółki BRE Bank S.A., Bank Zachodni WBK S.A. oraz ComputerLand S.A. Obecnie klientami firmy są Merlin.pl, eBilet, Piotr i Paweł, Alma Market, InPost, Sodexo, Ruch, Wakacje.pl, Polski Bus, E.Leclerc, czy Agora. Redakcja Evigo rozmawia z Piotrem Łapińskim Dyrektorem Zarządzającym w eCard S.A. na temat innowacji, metod współpracy i planów na rozwój.

Jak długo eCard obsługuje płatności elektroniczne? Ilu klientów, w tym sieci handlowych, posiada obecnie firma?

eCard posiada 15 letnie doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań płatności w kanale elektronicznym oraz płatności przez telefon. Współpracujemy z ponad 3 tys. firm. Wśród naszych klientów wiele podmiotów prowadzi działalność sieciową. Są to zarówno duże sieci handlowe, jak i niewielkie sieci prowadzące działalność w kilku punktach. Obecnie eCard oferuje szeroki wachlarz metod płatności za pomocą kart płatniczych, portfeli elektronicznych, szybkich przelewów automatycznych, SMS, płatności mobilnych, ratalnych lub odroczonych. Z usług eCard można korzystać bez względu na urządzenie na którym realizowany jest proces zakupowy.

Jakich nowości lub zmian w eCard możemy się spodziewać na przestrzeni najbliższych lat?

W ostatnim czasie wdrożyliśmy nowe rozwiązanie „portfela elektronicznego” MasterPass oraz V.me by Visa, które sukcesywnie zdobywają rynek. Chcemy podążać za trendami, rozwijać nasze możliwości i tworzyć rozwiązania, dzięki którym płatności za naszym pośrednictwem będą szybsze i bardziej przyjazne.

Planujemy kilka zmian wewnętrznych, np. nową stronę płatności, która poza przejrzystym layoutem daje możliwość personalizacji pewnych parametrów po stronie sklepu. Na chwilę obecną usługa jest w końcowej fazie testów, natomiast docelowo zmiana obejmie wszystkie współpracujące z nami podmioty. Obecnie pracujemy nad rozwojem e-przelewów oraz analizujemy usługę recurring payments. W planach mamy także rozszerzenie oferty dla sprzedaży tradycyjnej o terminale mPOS, które mogą być dobrym rozwiązaniem dla małych sklepów i biznesu w skali mikro.

Jakie innowacje wprowadzi eCard dla potrzeb e-commerce lub sprzedaży w modelu omnichannel?

Proponujemy naszym klientom usługi szyte na miarę i wychodzimy naprzeciw zmieniającym się trendom w branży e-commerce. Jesteśmy ukierunkowani na nowe rozwiązania i na udoskonalanie obecnych. Już teraz w naszej ofercie znaleźć można produkty, które odpowiadają na wyzwania jakie przed sprzedającymi stawia model omnichannel. Zdajemy sobie sprawę z tego, że komunikacja z klientem końcowym oraz sam proces obsługi muszą być przede wszystkim zrozumiałe, ale także możliwie uproszczone. Sami staramy się wspierać w tym naszych klientów np. dzięki nowej stronie płatności, ale również rozwiązaniom, które planujemy wdrożyć.

Jak w praktyce wygląda współpraca z eCard?

eCard S.A. zawiera umowy na obsługę płatności bezgotówkowych w zależności od potrzeby merchanta, czyli klienta, który chce wprowadzić różne typy płatności bezgotówkowych. eCard obsługuje płatności za pomocą kart płatniczych w Internecie, w tym portfele elektroniczne jak V.me by Visa i MasterPass, jak również transakcje przez telefon / IVR oraz w terminalach POS. Ponadto, eCard oferuje płatności realizowane za pomocą szybkich ePrzelewów. Jeśli kupujący, chce dokonać bezgotówkowego zakupu w sklepie, który korzysta z usług naszej spółki, to zadaniem eCard S.A. jest bezpieczne procesowanie płatności i poinformowanie sklepu o zakupie towaru.

Kupujący jest przekierowywany na stronę transakcyjną eCard i tam wybiera jedną spośród wielu metod płatności. Jeżeli kupujący wybiera np. kartę płatniczą, to jest ona obciążana kwotą transakcji w czasie rzeczywistym, a do sklepu przekazywana jest informacja o statusie transakcji. Każdy z naszych merchantów posiada własnego opiekuna handlowego, dostęp do panelu administrowania transakcjami, a na każdym etapie wdrożenia rozwiązań płatniczych eCard S.A. zapewniamy pełne wsparcie techniczne. Staramy się aby nasze rozwiązania rzeczywiście były szyte na miarę potrzeb naszych klientów.