dagmara kruszewska sofort ag

Co wyróżnia system płatności SOFORT Banking na tle konkurencji? Jakie zalety dla e-sklepów ma ten system? Czy jest dostosowany do potrzeb mobilnych klientów? – o tym między innymi mówi w rozmowie z redakcją Evigo Dagmara Kruszewska, Country Manager Poland w firmie SOFORT GmbH.

System płatności SOFORT Banking to oprogramowanie, które automatyzuje internetowy proces płatności przelewem. Dzięki SOFORT, klient aby zainicjować płatność elektroniczną korzysta bezpośrednio ze swojego dobrze znanego konta bankowego w trzech prostych krokach. „Różnica między naszym rozwiązaniem, a pośrednikami płatności polega na tym, że nigdy nie wchodzimy w posiadanie środków płatniczych. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu, przelew wykonywany jest bezpośrednio między kontami bankowymi klienta i właściciela sklepu internetowego” – mówi Dagmara Kruszewska.

Automatyzacja procesu internetowych płatności

Takie rozwiązanie mi kilka zalet dla właścicieli sklepów internetowych. “Po pierwsze pozwala to sklepom internetowym zachować płynność finansową, ponieważ środki natychmiast trafiają na ich konta. Po drugie, dzięki temu że jesteśmy niezależnym od innych instytucji finansowych producentem tego oprogramowania, możemy zaoferować naszym klientom niższe, bardziej konkurencyjne stawki, wynoszące mniej niż 1% transakcji. Po trzecie wreszcie jesteśmy w pełni europejskim systemem, dzięki czemu jesteśmy w stanie obsługiwać również transakcje transgraniczne” – wymienia Dagmara Kruszewska.

Dzięki automatyzacji całego procesu, eliminowane są błędy, do których możne dojść podczas dokonywania przelewów online. Dodatkowo zmniejsza się także ryzyko tzw. porzuconych koszyków, co jest nagminnym problemem e-sprzedawców. Dagmara Kruszewska zwraca uwagę na jeszcze jeden aspekt. “Ponieważ sklep internetowy dostaje potwierdzenie zlecenia przelewu w czasie rzeczywistym, może natychmiast przystąpić do realizacji zamówienia. To nie tylko powoduje obniżenie kosztów magazynowych, ale również wpływa na zadowolenie konsumenta. W e-commerce czas dostarczenia przesyłki jest jednym z kluczowych czynników sukcesu” – przekonuje przedstawicielka firmy SOFORT GmbH.

Skrojony na potrzeby m-commerce

System płatności SOFORT jest także w pełni dostosowany do potrzeb m-commerce. “Obecnie nie wszystkie banki posiadają responsywne serwisy dopasowane do potrzeb mobilnych użytkowników. Dzięki zastosowaniu naszego oprogramowania ten problem znika” – mówi Dagmara Kruszewska.

Obecnie SOFORT obsługuje ponad 30 tys. sprzedawców internetowych w kilkudziesięciu europejskich krajach m.in. w Niemczech, Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, w Szwajcarii, czy w Wielkiej Brytanii. W samej Polsce SOFORT obsługuje już ponad 400 sprzedawców internetowych. Miesięcznie za pośrednictwem tego systemu dokonywanych jest ponad 3 mln transakcji.

“Najczęściej z naszych usług korzystają przedstawiciele firm z branży turystycznej, elektronicznej oraz tzw. gaming and gambling. Współpracujemy naturalnie również z sieciami handlowymi, które prowadzą sprzedaż w modelu omnichannel. Takim przykładem może być marka Deichmann” – wyjaśnia Dagmara Kruszewska.

Dynamiczny wzrost obrotów i liczby transakcji

Warto przypomnieć, że firma odnotowała w I kw. 2015 roku wzrost transkacji o 40% rok do roku. Polska znalazła się wśród państw, które w dużym stopniu przyczyniły się do tak dobrego wyniku – od początku roku spółka na tym rynku odnotowała przyrost transakcji o 35% oraz obrotów o 25%.

Przedstawiciele SOFORT liczą, że ten trend zostanie utrzymany, a nawet ulegnie przyspieszeniu. “Rośniemy wraz z rozwojem całego sektora e-commerce w Polsce. Poza tym spodziewane wdrożenie Dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD 2) powinno w pozytywny sposób przyczynić się do dalszego rozwoju SOFORT. Nowe prawo ma na celu zwiększenie konkurencyjności poprzez otwarcie rynku płatności oraz ułatwienie płatności w obrocie transgranicznym. Zwiększy również zaufanie, zarówno właścicieli e-sklepów, jak i konsumentów, do takich graczy jak SOFORT. A warto wspomnieć, że od 2005 roku przeprowadziliśmy ponad 100 mln transakcji i nie został zgłoszony ani jeden przypadek wycieku danych naszych klientów” – kończy Dagmara Kruszewska.