Nowy concept – Promod Boutique Française

Salon Promod

Salon Promod

– Obecnie jesteśmy przede wszystkim w fazie repozycjonowania marki Promod i umacniania podstaw. Firmie nie zależy na rozgłosie na temat konkretnych otwarć sklepów. W tym momencie Promod będzie doskonalił zmianę swojego konceptu „Promod Boutique Française” i wprowadzał w życie nowe logo i wartości z nim związane – mówi redakcji Retailnet.pl Oliviera Guillet dyrektor marketingu i oferty Promod.

Promod Boutique Française

– Promod rzadko znajduje się na pierwszych stronach gazet, ale dziś otwiera się na prasę z dwóch powodów: pierwszym jest obchodzenie 40-lecia istnienia firmy, drugim – zmiana tożsamości marki na „ Promod Boutique Française”. Zaakcentowanie nowej tożsamości nie jest żadną rewolucją – jest to raczej podkreślenie tego, czym Promod był od zawsze sprawiając, by było to widoczne dla klientów. Poprzez dodanie słowa „française” (francuski) do swojego logo,Promod chce odwołać się do popularnego skojarzenia Francji – stolicy mody, z francuskim szykiem i elegancją, która stoi w opozycji do tandetności i niekończącej się pogoni za trendami. To właśnie swoją „francuską tożsamość” Promodchciałby zaproponować innym krajom – wyjaśnia Oliviera Guillet.

– Marka pozostanie wierna swoim dotychczasowym założeniom, wg których w sklepach powinna być odczuwalna atmosfera butiku. Dlatego też sklepy będą tak jak dotychczas średniej wielkości, mimo tego, że większość konkurencji stawia na sklepy wielkopowierzchniowe. Bez zmian pozostaje także ukierunkowanie firmy na tworzenie sklepów w centrach handlowych oraz przede wszystkim na ulicach handlowych w centrach miast. Celem będzie także stopniowe zwiększenie ilości międzynarodowych filii firmy. Niemcy, Włochy, Hiszpania oraz Polska są istotnymi krajami dla firmy, która oprócz tego chciałaby także zwiększyć swoją obecność w Azji – dodał Oliviera Guillet.

Promod w Polsce

– W tym roku nie skupiamy się na nowych otwarciach, nie przewidujemy ich w najbliższym czasie. Skupiamy się na modernizacji sklepów już istniejących, renowacjach w duchu przemian. Do tej pory udało nam się wprowadzić nowy koncept w butikach: Kraków – ul. Floriańska, Galeria Krakowska, oraz w warszawskim CH Arkadia i Złote Tarasy – mówi Paulina Kruk dyrektor Promod Polska sp. z o.o.

W 2014 rok spółka otworzyła butik Promod w CH Blue City w Warszawie, Galerii Warmińskiej w Olsztynie i CH Karolinka w Opolu. Średnia powierzchnia salonów sieci to około 150 mkw. – 200 mkw.

– Obecnie posiadamy 78 sklepów w największych miastach Polski, powyżej 100 tys. mieszkańców. Sklepy rozmieszczone są w galeriach i centrach Handlowych, jedynym sklepem wolnostojącym jest butik w Krakowie zlokalizowany przy ul. Floriańskiej – dodała Paulina Kruk.

Salon Promod

– Od października 2013 roku posiadamy sklep internetowy, który odnotowuje wzrost sprzedaży z każdym rokiem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Strona www również przeszła swoją metamorfozę w związku z rebrandingiem marki. Nasz fanpage na facebooku posiada prawie 15 tys. polubień i jest on platformą komunikacji o promocjach i ofertach specjalnych” na „Posiadamy również Polski funpage na fabceboku, który jest lokalna platforma komunikacji z naszymi klientami, oraz międzynarodowe strony na instagramie i pinterescie” i możemy publikować – mówi Dorota Borecka kierownik ds. sprzedaży internetowej Promod Polska sp. z o.o.

Francuski detalista

Pod szyldem marki Promod funkcjonuje obecnie 1050 sklepów w ponad 50 krajach świata, przy czym tylko 350 z nich znajduje się we Francji. Większość sklepów mieści się w innych państwach, dostarczając 60% obrotu. Wyniki sprzedaży Promodu są porównywalne do innych dużych francuskich sieci – Camaïeu oraz La Halle. Pod względem obecności na światowych rynkach, Promod może porównywać się ze szwedzką grupą H&M, obecną w 55 krajach. Dlatego też, wychodzenie ze swoją ofertą poza granice Francji, jest, zaraz obok dyskrecji medialnej, jedną z cech charakterystycznych Promodu.

Promod oferuje modę, która jest skierowana do aktywnych kobiet, a niedawno w kilku sklepach oraz w internecie pojawiła się także kolekcja męska. Celem marki jest zaproponowanie klientom kolekcji dobrze przemyślanej, niezbyt szerokiej, odnoszącej się bardziej do poczucia stylu, niż ekscentrycznej mody.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska