polski standard platnosci ecommerce

Stale rośnie liczba osób chętnych do korzystania z systemu płatności mobilnych BLIK, stworzonego przez Polski Standard Płatności. W czerwcu system był zainstalowany już na 700 tysiącach urządzeń mobilnych.

BLIK jest obecny na polskim rynku od czterech miesięcy. Z rozwiązania stworzonego przez Polski Standard Płatności mogą korzystać posiadacze konta oraz aplikacji mobilnych: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo.

Płatności w tysiącach e-sklepów

BLIK to metoda płatności, która umożliwia wykonanie szybkich transakcji bezgotówkowych przy pomocy telefonu. W wygodny sposób dokonamy zakupu już w 50 tysiącach sklepów stacjonarnych, takich jak: Sephora, Venezia, Intermarche, Stokrotka, North Fish, a także w sieci kin Multikino lub w przychodniach Lux Med. Dodatkowo poprzez BLIK sfinalizujemy transakcję w kilkunastu tysiącach sklepów internetowych, jak choćby w Answear.com. Wystarczy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.

Ale BLIK to nie tylko możliwość dokonywania zakupów przez telefon. Dzięki niemu możemy w szybki i bezpieczny sposób wypłacać gotówkę z 5,5 tysiąca bankomatów w całym kraju i nie potrzebujemy do tego karty płatniczej.

„System BLIK rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Osób, które pobrały aplikację BLIK na swoje urządzenia mobilne przybywa z dnia na dzień i jest już ich teraz 700 tysięcy. To ogromny sukces Polskiego Standardu Płatności, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że BLIK działa cztery miesiące. Rośnie także liczba partnerów akceptujących tę metodę płatności. Dziś BLIKIEM można zapłacić już prawie za wszystko” – mówi Grzegorz Długosz, Prezes Polskiego Standardu Płatności.

Strategia mobile first

Specjalnie z myślą o użytkownikach na początku maja br. ruszyła nowa strona blikmobile.pl, którą wyróżnia możliwość wygodnej nawigacji na ekranach smartfonów i innych urządzeń przenośnych zgodnie z koncepcją „mobile first”. Od momentu uruchomienia odwiedziło ją prawie 90 tysięcy osób, z czego 77 procent to użytkownicy urządzeń mobilnych – prawie dwie trzecie odwiedzających skorzystało przy wejściu na nią ze smartfona, a 12 procent z tabletów.

BLIK to powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Początkowo z BLIK skorzystają Klienci banków – założycieli. System jednak został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Nowi partnerzy, którzy przystąpią do systemu na kolejnych etapach to m.in.: Getin, Eurobank, NeoBank, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole i Idea Bank.

Premiera BLIK w Polsce stanowi przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom.