omnichannel forum sala

Zakończyła się pierwsza edycja Omnichannel Retailing Forum. W Forum wzięli udział reprezentanci ponad 100 sieci handlowych i marek. Uczestnicy szczególnie pozytywnie ocenili ideę tego wydarzenia i wystąpienia prelegentów wśród których znaleźli się managerowie z najbardziej topowych europejskich firm, liderów w procesie wdrażania omnichannel.

„Skorzystaliśmy z zaproszenia i nie ukrywam, że Forum było bardzo ciekawe, bo przedstawiające wizje sprzedażowe w teraźniejszości i niedalekiej przyszłości” – mówi redakcji Evigo Tomasz Przybyła z CDRL SA, właściciela sieci Coccodrillo.

Nowe technologie dla sprzedaży

Na stadionie warszawskiej Legii przedstawiciele sieci handlowych spotkali się także z liderami nowych technologii dla handlu. Wśród nich z przedstawicielami SAP/hybris, arvato Polska, DHL, Divante, DPD Polska, e-point, Cursor, Call Center Inter Galactica, Fast White Cat, I-systems, Laurens Coster oraz Wincor Nixdorf.

„Jak widać, w przyszłości sprzedaż będzie uzależniona od ograniczeń w zakresie IT. Wracając z Forum upewniłem się, iż należy w firmach budować silne zespoły IT i częściowo posiłkować się outsourcingiem. W coraz większym stopniu przyszłość sprzedażowa będzie zależeć od możliwości informatycznych” – dodaje Tomasz Przybyła.

Jak podkreślali wystawcy, wśród najczęściej zadawanych pytań, były m.in. te dotyczące tego, jak skutecznie i szybko wdrożyć sprzedaż we wszystkich kanałach.

„Często pojawiały się pytania jak sprawić, by cały zespół firmy niezależnie od tego czy działa w kanale web, mobile czy sklepach stacjonarnych poczuł, że jest to wspólny biznes i że współpraca między wszystkimi kanałami to zysk zarówno dla odpowiadających za sprzedaż w poszczególnych kanałach, jak i przede wszystkim dla klientów” – mówi Jarosław Walczuk, strateg e-commerce z firmy e-point SA.

Evigo Events i Twitter

Wszyscy uczestnicy Forum mieli okazję skorzystania ze specjalnie opracowanej na potrzeby ORF mobilnej aplikacji Evigo Events, która gwarantowała dostęp do pełnej listy uczestników Forum. Dzięki niej, użytkownicy mogli także w łatwy sposób nawiązać kontakt ze wszystkimi osobami, biorącymi udział w Forum i komentować poszczególne wystąpienia i wydarzenia na Forum.

Aktywnymi użytkownikami aplikacji byli m.in. Herculano Rodrigues z CACI International, który zwrócił uwagę na kluczowe kwestie transformacji omnichannel przeprowadzone w sieci Orsay i Pepe Jeans czy Adam Urban, który zaprosił wszystkich do obejrzenia scenariuszy sprzedaży omnichannel w praktyce.

O pierwszej edycji Omnichannel Retailing Forum głośno było także w mediach społecznościowych.

„Miałem zaszczyt uczestniczyć w pierwszej omnichannelowej konferencji w Polsce” – napisał na Twitterze Craig Smith, REPL Digital.

„ORF jest miejscem wymiany doświadczeń, omówienia wyzwań i szans w świecie omnichannelu” – podkreślał Edward Cooke z Brytyjskiej Rady Centrów Handlowych, który był moderatorem dyskusji panelowej.

Wśród prelegentów ORF znaleźli się Leif Krägenau, Retail & Real Estate Geomarketing, GfK Germany, Oliver Breiden, Dyrektor Program Office, Metro Properties/Metro Group, Chuck Cantrell, Head of eCommerce Solutions, wiodąca brytyjska sieć obuwnicza, Steve Mader, Director of Digital insights, Kantar Retail, Chris James, wiceprezes, Oracle Retail EMEA&I, Matthias Göhler, SVP, Head of Industries Customer Engagement & Commerce, hybris, Luis Monserrate Castillo, Online Director, Pepe Jeans, Herculano Rodrigues, Associate Partner, CACI International oraz James Lovell, European Retail Solutions Executive, IBM United Kingdom Ltd.

Druga edycja Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 24 listopada 2015 roku w Warszawie.

Omnichannel Retailng Forum

Omnichannel Retailng Forum