omnichannel retailing forum
omnichannel retailing forum

Omnichannel Retailing Forum, które odbyło się w czerwcu 2015 roku w Warszawie, było okazją do zaprezentowania przedstawicielom sieci handlowych liderów nowych technologii dla handlu.

Oprócz SAP/hybris wśród wystawców Forum znaleźli się między innymi arvato Polska, DHL, Divante, DPD Polska, e-point, Cursor, Call Center Inter Galactica, Fast White Cat, I-systems, Laurens Coster oraz Wincor Nixdorf. Ponadto, ORF to pierwsza na polskim rynku konferencja na temat procesu przekształcania sieci handlowych od modelu tradycyjnego do modelu omnichannel.

– Omnichannel Retailing Forum to bardzo wartościowa inicjatywa. Udało się nam spotkać z potencjalnymi klientami, do których znacznie łatwiej dotrzeć w takiej formule. Nasze stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim dlatego, że z uczestnikami konferencji dzieliliśmy się swoimi doświadczeniami we wprowadzaniu rozwiązań omnichannel. Udostępnialiśmy także książki, których jesteśmy współautorami i własne opracowania prezentujące praktyczne aspekty takiej strategii sprzedaży. Klientów zainteresowaliśmy również udziałem w warsztatach, na których cyklicznie dzielimy się naszą wiedzą. Uczestnicy konferencji najczęściej pytali nas o to, jak zwiększyć sprzedaż i konwersję w sklepie internetowym oraz jak przebudować system, by spełniał wymogi modelu omnichannel – podsumowuje ORF Artur Wojtaszek, prezes zarządu Cursor SA.

– Dla klientów zastanawiających się nad tym, w jaki sposób wdrożyć omnichannel, mam kilka rad, które powstały na bazie doświadczenia naszych klientów. Jest kilka cech, które zawsze stanowią o tym, że omnichannel się uda. Pierwszą najważniejszą z nich jest zaangażowanie zarządu, czyli zapewnienie wsparcia w całej firmie. Drugim elementem o który należy zadbać, jest przygotowanie odpowiedniego zespołu co często wiąże się z rekrutacją osób z zewnątrz firmy. Chodzi o zatrudnienie osób, które są ekspertami e-commercowymi. Trzeci element, który trzeba zapewnić, to wizja i strategia. Tutaj szczególnie istotnie jest to, żeby tę strategię opracować w sposób formalny, spisać ją i zapoznać z nią cały zespół po to, by mieć pewność, że wszyscy dążą do tego samego celu. Zrealizowanie tych trze obszarów na pewno zwiększy szansę na powodzenie wdrożenia omnichannel – podkreśla w rozmowie z portalem Retailnet Tomasz Karwatka, CEO, Divante Sp. z o.o..

ORF było także okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i zapoznania się z przykładami wdrożenia omnichannel w konkretnych sieciach handlowych.

– Omnichannel Retailing Forum to dla nas przede wszystkim okazja do nawiązania bezpośrednich relacji z potencjalnymi klientami oraz partnerami. Dużo takich udało nam się przeprowadzić i myślę, że niektóre z nich mogą przerodzić się w szerszą i ściślejszą współpracę. ORF pokazuje także, jak ważna dla branży jest edukacja. Jednym z największych wyzwań, które pojawiają się na drodze we wdrażaniu omnichannelu, jest w mojej opinii wyznaczenie do tych działań osoby, która nie tylko zna trendy i technologię, czuje omichannel, ale także jest decyzyjna. Na przykładzie sieci z którymi współpracujemy (5.10.15., Monnari, Big Star) widzimy, jak duże ma to znaczenie – podsumowuje Mateusz Kowalczyk z i-sytems.

Przypomnijmy Omnichannel Retailing Forum odbyło się 23 czerwca 2015 roku na stadionie Legii w Warszawie. Na Forum obecni byli reprezentanci między innymi takich brandów jak: Zara, Leroy Merlin, Ikea, Coccodrillo, Saturn Media Markt, Jysk, CCC, Sephora, Decathlon, Douglas, Komputronik, Deichmann, Alma, RTV Euro AGD, Krakowski Kredens, Tchibo, 4F, Neonet, Orsay, Triumph, Monnari, Altero, Stenders, GO Sport, Ryłko, Briju, Gino Rossi, Simple, Komfort, Bartek, Giacomo Conti, Lancerto, Guess, Bath&Body Works, Victoria’s Secret, Mothercare, Dorothy Perkins, Topshop, American Eagle Outfitters, Solar, Yes, Jean Louis David, Kazar, Big Star, Wojas, Molton, 5.10.15, City Sport, Venezia, Cliff Sport, Loreal, W.Kruk, Vistula. Strategicznym partnerem Forum była Grupa SAP/hybris.

Druga edycja Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 24 listopada 2015 roku w Warszawie.