Vistula
Vistula

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w czerwcu 2015 roku przez Grupę Kapitałową Vistula Group SA wyniosły około 45,9 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w czerwcu 2014 roku o około 17,1%.

W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – czerwiec 2015 roku wyniosła około 235,5 mln zł i była wyższa o około 16,7% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Natomiast przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w czerwcu 2015 roku przez Vistula Group SA w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) – wyniosły około 27,4 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w czerwcu 2014 roku o około 22,6%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – czerwiec 2015 roku w tym segmencie wyniosła około 130,0 mln zł i była wyższa o około 20,6% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) – wyniosły około 14,4 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w czerwcu 2014 roku o około 7,4 %. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – czerwiec 2015 roku w tym segmencie wyniosła około 83,3 mln zł i była wyższa o około 11,0 % od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W roku 2015 spółka zamierza przekroczyć liczbę 320 salonów wszystkich marek. Do końca roku planuje otwarcie 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 mkw. oraz uruchomienie podobnej liczby sklepów franczyzowych. W ciągu pierwszego kwartału 2015 roku otwarte zostały trzy nowe salony własne w segmencie odzieżowym oraz jeden salon własny w segmencie jubilerskim. W tym samym okresie sieć franczyzowa segmentu odzieżowego powiększyła się o trzy nowe lokalizacje.

Grupa Kapitałowa posiada sieć sprzedaży detalicznej, liczącą ponad 290 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka i Deni Cler. Spośród funkcjonujących salonów Grupa jest właścicielem tylko 2 lokalizacji. Z pozostałych lokalizacji Grupa korzysta na podstawie średnio/długoterminowych umów najmu zawieranych na okres zasadniczo 5 lat, niewielka część umów zawarta jest na czas nieokreślony. Większość z lokali znajduje się w nowoczesnych wielkopowierzchniowych centrach handlowych.