Udany czerwiec Grupy Redan

redan omnichannel ecommerce

O 22% do 44,5 mln zł wzrosły w czerwcu obroty Grupy Redan w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Wysoka dynamika sprzedaży została osiągnięta zarówno w segmencie dyskontowym oraz modowym.

Narastająco w całym I półroczu br. właściciel marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci TXM textilmarket osiągnął 254 mln zł przychodów, czyli o 13% więcej w ujęciu r./r.

Rosnąca sprzedaż w Polsce

„Czerwiec był kolejnym udanym miesiącem pod względem sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczący wzrost obrotów zarówno w sieci dyskontowej TXM textilmarket oraz sieci modowej Top Secret w kraju. Jednocześnie obserwowaliśmy stabilizację sprzedaży realizowanej na rynku ukraińskim” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA.

Cała Grupa Redan w czerwcu 2015 r. osiągnęła łącznie 44,5 mln zł przychodów, czyli o 22% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco w I półroczu br. obroty wyniosły 254 mln zł i były wyższe o 13% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec czerwca wyniosła 111,2 tys. mkw., co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do czerwca 2014 r.

TXM textilmarket

Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w czerwcu br. wypracowała 26 mln zł obrotów, czyli  o 26% więcej niż przed rokiem. „Segment dyskontowy rozwija się prawidłowo. Cały czas osiągamy wysokie dynamiki sprzedaży. Potwierdza to, że utrzymujemy dotychczasowych klientów i dzięki prowadzonym działaniom zyskujemy nowych” – dodał Bogusz Kruszyński. Od stycznia do czerwca br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 16% i wyniosły 141 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 324 sklepy własne o łącznej powierzchni 69,7 tys. mkw. i była o 9% większa niż na koniec czerwca 2014 r.

Branża fashion

Z kolei sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci fashion wzrosła w czerwcu br. o 26% w ujęciu r./r. do 16,5 mln zł. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 2 mln zł i zmniejszyły się o 27% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w czerwcu 2015 r. wyniosła 18,5 mln zł i była wyższa o 17% od osiągniętej w czerwcu 2014 r. „W tym roku czerwiec był typowo wyprzedażowym miesiącem. Jesteśmy zadowoleni z poziomu osiągniętych obrotów. Ze względu na intensyfikację działań wspierających sprzedaż marża handlowa rosła jednak wolniej od przychodów” – stwierdził Wiceprezes Zarządu Redan SA.

W ujęciu narastającym od początku roku krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 99 mln zł i była o 25% większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 14 mln zł i zmniejszyły się o 39% rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w I półroczu 2015 r. wyniosła 113 mln zł i była wyższa o 10% od osiągniętej w tym samym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash w Polsce na koniec czerwca 2015 r. miały łączną powierzchnię 34,9 tys. mkw., czyli o 16% więcej niż w czerwcu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,6 tys. mkw., czyli o 30% mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. mkw. i była o 5% wyższa niż w czerwcu 2014 r.

Grupa Redan

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu.

W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 600 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016