UOKiK: Jest zgoda na połączenie sieci POLOmarket i Stokrotka

POLOmarket i Stokrotka

Polomarket i Stokrotka mogą połączyć siły i stworzyć jedną firmę. Transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku – poinformował w komunikacie UOKiK.

Wspólny przedsiębiorca, pod nazwą Polskie Supermarkety zostanie utworzony aby koordynować politykę zakupową dla sieci sklepów uczestników koncentracji. Ma m.in. prowadzić negocjacje z dostawcami, opracowywać listę zakupową oraz organizować bezpośredni import wybranych towarów – czytamy w komunikacie.

Równy podział udziałów

Pod koniec maja 2015 roku właściciele sieci sklepów POLOmarket i Stokrotka zawarli porozumienie dotyczące współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o., w której obejmą po 50% udziałów.

W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów. Strony nie wykluczają w przyszłości rozszerzenia współpracy o kolejne obszary.

Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających 4,1 mld złotych netto.

Stokrotka i POLOmarket

Stokrotka sp. z o.o. stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding SA notowana od 2002 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych. Stokrotka sp. z o.o. jest spółką z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie. Pierwsza placówka detaliczna tej sieci rozpoczęła swoje funkcjonowanie w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W ciągu dwóch dekad Emperia Holding S.A. prowadziła dynamiczny rozwój sieci Stokrotka na terenie całego kraju. Zaowocowało to pojawieniem się na polskim rynku jednej z największych sieci detalicznych w Polsce będącej obecnie operatorem 260 supermarketów i marketów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych w całym kraju.

POLOmarket sp. z o.o. jest właścicielem sieci supermarketów POLOmarket, która została założona 17 lat temu. POLOmarket to ponad 270 nowoczesnych placówek obecnych zarówno w małych, jak i dużych miastach na terenie całej Polski. Jest również m.in. właścicielem dwóch hurtowni.

Reklama

Galeria Jurajska