PROMENADA atrium plaza

Trwa rozbudowa centrum handlowego Atrium Promenada w Warszawie. Trwają zaawansowane prace związane z pierwszym etapem inwestycji, składającym się z dwóch faz. Otwarcie pierwszej z nich zaplanowane zostało na I. kwartał 2016 roku, natomiast faza druga, dla której niedawno uzyskano pozwolenie na budowę, zakończy się jesienią 2016 roku.

Początek wieloetapowego projektu rozbudowy Atrium Promenada obejmuje modernizację powierzchni wspólnych w centrum z równoczesnym jego powiększeniem o dodatkowe 8000 mkw.

Atrium Promenada

Nowa powierzchnia najmu powstanie na terenie starych części budynku od strony ulicy Ostrobramskiej. Swoje salony otworzą tu m.in. H & M oraz Go Sport. Aktualny stopień komercjalizacji wynosi ponad 60%.

Scott Dwyer atrium promenada
Scott Dwyer, prezes Atrium Poland Real Estate Management Sp. z o.o.

– Rozbudowa, która została rozpoczęta we wrześniu ubiegłego roku stanowi element szerszej strategii mającej na celu repozycjonowanie centrum Atrium Promenada jako flagowego obiektu w portfolio Atrium. – mówi Scott Dwyer, prezes Atrium Poland Real Estate Management Sp. z o.o.

Atrium Promenada ma ponad 55 tys. mkw. powierzchni najmu, z czego 10,5 tys. mkw. to powierzchnia biurowa. W zasięgu oddziaływania galerii znajduje się ponad 2 mln mieszkańców Warszawy i okolicznych miejscowości. Oferta centrum to 180 sklepów i lokali usługowych, w tym m.in.: przychodnia CM Enel-Med, delikatesy spożywcze Alma, wielkopowierzchniowy salon sportowy Go Sport, fitness klub Jatomi Pure i 13-salowe kino Cinema City. Wśród głównych najemców centrum znajdują się takie marki, jak: H&M, Zara, KappAhl, Reserved, Sephora, Douglas, The Body Shop, Super-Pharm, Vistula, Venezia, Calzedonia, Intimissimi, United Colors of Benetton, Tommy Hilfiger, Timberland, Smyk, Simple, Pandora, Mokobelle, Mothercare, Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris, iSpot, Empik, Camaieu. Dla klientów Atrium Promenada przeznaczono 1,7 tys. miejsc parkingowych.
Atrium Promenada, ul. Ostrobramska 75c, 04-175, Warszawa, www.warszawa.promenada.com

Atrium w Polsce

Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W rękach Grupy znajduje się 81 centrów i nieruchomości handlowych w siedmiu krajach o wartości rynkowej 2,5 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej 1,2 mln mkw. W 2014 r. firma Atrium odnotowała przychody z najmu brutto w wysokości 214.5 mln euro. Spółka posiada siedzibę na wyspie Jersey i jest podwójnie notowana – na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam, gdzie jest oznaczona symbolem ATRS.

Atrium posiada w Polsce 24 działające centra handlowe o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącej około 520 tys. mkw., które w 2014 roku wygenerowały ponad 91 mln euro przychodów z najmu brutto. Z uwzględnieniem sprzedaży 72 mniejszych obiektów handlowych w Republice Czeskiej w styczniu 2015 roku oraz wyników osiągniętych w 2014 roku, aktywa Atrium w Polsce stanowią około 57% całkowitej wartości rynkowej stałego portfela inwestycyjnego Spółki i generują 45% jej rocznych przychodów netto.

W Polsce zlokalizowanych jest osiem najlepszych obiektów Atrium. Są to: Atrium Promenada, Atrium Targówek i Atrium Reduta w Warszawie, Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Atrium Koszalin w Koszalinie, Focus Mall w Bydgoszczy, Atrium Felicity w Lublinie i Atrium Biała w Białymstoku.