Costa Coffee Kawiarnia

Costa Coffe, największa w Europie sieć kawiarni, sukcesywnie umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Zgodnie z przyjętą strategią, właściciel i operator sieci zmienia nazwę na Costa Coffe Polska SA (dawniej CHI Polska SA).

W całej Polsce działa już blisko 80 kawiarni Costa Coffe i ponad 190 maszyn Costa Express. W listopadzie br. zakończony zostanie proces zmian, w efekcie którego wszystkie kawiarnie zarządzane przez firmę działać będą pod tą marką (obecnie jest ich 108, co sprawia, że spółka wyprzedza najbliższych konkurentów dwu- i trzykrotnie).

Równolegle sieć otwiera nowe lokale. W ostatnich miesiącach powstały cztery nowe kawiarnie – trzy w Warszawie i jedna we Wrocławiu. Na bieżący rok finansowy (kończący się w lutym 2016 r.) firma zaplanowała otwarcie jeszcze 6-7 nowych kawiarni. W kolejnych latach dynamika rozwoju się zwiększy, czego efektem będzie kilkanaście otwarć rocznie.

Potencjał polskiego rynku

‒ Wejście marki Costa Coffe na polski rynek i jej dynamiczny rozwój to największe tego typu przedsięwzięcie w naszym kraju i jeden z niewielu takich projektów na świecie. Polska awansowała ostatnio na 3. pozycję w naszej sieci pod względem liczby kawiarni, zaraz za Wielką Brytanią i Chinami. Z kolei, analiza całego rynku pokazuje, że przestrzeni do rozwoju jest jeszcze dużo. Na tle innych państw europejskich, gdzie przypada średnio 25 kawiarni markowych na milion mieszkańców, a w rekordowej Wielkiej Brytanii nawet 85, polski rynek – z 12 kawiarniami – ma jeszcze gigantyczny potencjał rozwoju – mówi Andrzej Jackiewicz, Dyrektor Zarządzający Costa Coffe Polska SA.

– Polacy stają się coraz bardziej zamożni, chętnie pozwalają sobie na drobne przyjemności i chcą spędzać czas przy znakomitej kawie, niezależnie od tego, czy mieszkają w dużej aglomeracji czy w mniejszym mieście, są w podróży, na zakupach, w pracy czy na spacerze w pobliżu domu. Będziemy odpowiadać na te potrzeby. W perspektywie 5-7 lat docierać będziemy do miłośników naszej marki w ok. 800 punktach w całym kraju – poprzez kawiarnie Costa Coffe i maszyny Costa Express. Zgodnie z przyjętą właśnie strategią, naszym priorytetem jest dalszy rozwój i umacnianie pozycji marki Costa Coffe w Polsce, co wynika również ze znakomitego przyjęcia tego brandu przez Polaków. Zmiana nazwy firmy jest naturalnym elementem tego procesu ‒ dodaje Andrzej Jackiewicz.

Costa Coffe

Costa Coffe to sieć ok. 3000 kawiarni działających w 30 krajach świata. Marka jest niekwestionowanym liderem w Europie oraz drugą pod względem wielkości, międzynarodową marką kawiarni na świecie. Wywodząca się z Londynu sieć zdobyła sympatię Polaków i wiodącą pozycję również na lokalnym rynku. Do końca lutego 2016 r. w Polsce będzie już ok. 115 kawiarni i ok. 220 maszyn samoobsługowych tej marki. W perspektywie 5-7 lat liczba kawiarni się podwoi, a liczba urządzeń vendingowych wzrośnie do ok. 550.