Esotiq & Henderson debiutuje na warszawskiej giełdzie

Kolekcja marki Femestage Eva Minge

Notowana dotychczas na NewConnect spółka Esotiq & Henderson 16 lipca przeszła na rynek główny GPW.

Do obrotu wprowadzonych zostało 600 tys. akcji s. B, 4 tys. akcji s. C, 150 tys. akcji s. D, 29,5 tys. akcji s. E i 450 tys. praw do akcji s. F.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, spółka odzieżowa chce pozyskać około 16 mln zł netto z emisji nowych akcji. “Zdecydowaliśmy się na taką formę pozyskania kapitału, by przyspieszyć rozwój sieci sprzedaży w Polsce i budowę multibrandowej grupy modowej. Chcemy znaleźć się w elicie polskich spółek odzieżowych” – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Współpraca z Evą Minge

Esotiq & Henderson zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą odzieży oraz kosmetyków i perfum. Spółka powstała w 2010 r. Początkowo działała głównie w segmencie bieliźniarskim, rozwijając marki Esotiq i Henderson. Obecnie posiada 231 salonów Esotiq w Polsce i 3 w Niemczech.

W 2012 r. wraz z projektantka Ewą Minge, Esotiq & Henderson utworzył Eva Minge Design sp. z o.o., w której posiada większościowy pakiet udziałów. Był to pierwszy etap budowy grupy odzieżowej i domu modowego. Efektem tej współpracy jest m.in. nowa marka odzieży kobiecej Femestage Eva Minge, za której projektowanie oraz dystrybucję odpowiada spółka Femestage Eva Minge Design sp. z o.o. w której Emitent posiada 100 % udziałów.

Wyniki Esotiq & Henderson

Do końca maja tego roku w Polsce otwarto 8 salonów z odzieżą Femestage. Akcje Esotiq & Henderson od czerwca 2011 r. notowane są na rynku NewConnect. Skonsolidowane przychody spółki w 2014 r. wyniosły 109,62 mln zł (wzrost o 17 proc. r/r), a zysk netto 4,41 mln zł (+52 proc. r/r). W I kwartale 2015 r. skonsolidowane przychody wyniosły 24,6 mln zł (+5,6 proc. r/r), a wynik netto 191 tys. zł (+24,8 proc. r/r).

Reklama

Galeria Jurajska