AmRest zwiększa sprzedaż na wszystkich rynkach

Starbucks

Starbucks

Wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w drugim kwartale 2015 roku 809,3 mln zł i były o 13,4% wyższe, niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 16,6%.

Wyniki finansowe

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w drugim kwartale 2015 roku 466,6 mln zł, co stanowi wzrost o 11,9% w porównaniu do drugiego kwartału 2014 roku. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 12,5%.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 116 mln zł i były o 11,2% wyższe w porównaniu do drugiego kwartału 2014 roku. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 37,2%.

Na rynku hiszpańskim sprzedaż w drugim kwartale 2015 roku wyniosła 161,9 mln zł i była o 10,8% wyższa, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 12,9%.
Przychody dywizji Nowe Rynki osiągnęły w drugim kwartale 2015 roku poziom 64,8 mln zł i były o 40,6% wyższe w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (wzrost o 18,6% w walutach lokalnych).

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. AmRest prowadzi obecnie blisko 850 restauracji w 12 krajach (KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella, Blue Frog Bar & Grill i KABB Bistro Bar).

KFC

Powstała w 1952 roku marka KFC jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią szybkiej obsługi specjalizującą się w potrawach z kurczaka. Na świecie funkcjonuje obecnie prawie 19,4 tys. restauracji tej marki w około 115 krajach.

W roku 2014 AmRest otworzył w Europie Centralnej łącznie 21 restauracji KFC (w tym 14 w Polsce). Wśród nowych lokali znalazło się 10 restauracji typu Drive Thru, których część zlokalizowana jest przy autostradach. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również restauracje sezonowe (np. Gdynia Summer Village) oraz przenośne punkty gastronomiczne KFC, które sporadycznie pojawiały się w miejscach o dużej koncentracji potencjalnych klientów, np. przy okazji koncertów. Część restauracji przeszło przez gruntowny remont, co znacznie poprawiło ich wizerunek oraz funkcjonalność. W minionym roku został wprowadzony nowy model wizerunkowy restauracji.

BURGER KING

Początki marki Burger King sięgają 1954 roku. Burger King („Home of the Whopper”) prowadzi ponad 14 tys. restauracji obsługujących dziennie ok. 11 milionów gości w ponad 80 krajach na świecie. Około 90% restauracji Burger King jest prowadzonych przez niezależnych franczyzobiorców, wiele z nich funkcjonuje od dekad jako firmy rodzinne.

W minionym roku w ramach Grupy AmRest powstało 5 nowych restauracji Burger King. 4 z nich zostały otwarte w ciągu zaledwie 4 tygodni (dwie przy autostradzie A4 w pobliżu niemieckiej granicy oraz dwie we Wrocławiu).

Spółka prowadzi restauracje Burger King w Polsce, w Czechach i w Bułgarii.

STARBUCKS

Starbucks jest światowym liderem w sektorze kawowym, prowadzącym ponad 20 tys. kawiarni w ponad 60 krajach. AmRest Coffee (spółka joint venture pomiędzy Starbucks Coffee International i AmRest Sp. z o.o.) prowadzi kawiarnie Starbucks w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Znaczącym osiągnięciem marki w 2014 roku było otwarcie w grudniu pierwszej kawiarni w Brnie, będącej 19-tym lokalem Starbucks w Czechach. Wyniki sprzedaży osiągnięte przez restaurację przewyższyły wcześniejsze założenia, co potwierdziło, że marka jest bardzo pożądana tym na rynku. AmRest planuje zwiększyć obecność kawiarni Starbucks w Brnie poprzez otwarcie w najbliższym czasie 2-3 nowych punktów.

Zgodnie ze strategią ekspansji marki w 2015 roku powstanie kilka nowych restauracji we wszystkich trzech krajach działalności. Liczba kawiarni będzie szybko wzrastać, gdyż pozytywny efekt skali zaczyna mieć odzwierciedlenie w sprzedaży. Obiecujące wyniki na rynku Węgierskim i Czeskim zachęcają do dalszego rozwoju w tych krajach. W Polsce możliwości ekspansji są ciągle oceniane pod kątem silnej obecności konkurencji.

LA TAGLIATELLA

Pierwsza restauracja La Tagliatella została otwarta w 2003 roku w małej hiszpańskiej miejscowości Reus. Od tamtego czasu marka rozwinęła się w rozpoznawalną, dynamicznie rosnącą sieć z ugruntowaną pozycją lidera w segmencie włoskich restauracji.

W 2014 w Hiszpanii roku otwarto 15 nowych lokali La Tagliatella, z czego 7 to restauracje własne. Szczególnym osiągnięciem w 2014 roku było otwarcie pierwszej wolnostojącej restauracji La Tagliatella. Jej unikalny design jest połączeniem tradycyjnych barw nawiązujących do dziedzictwa Toskanii oraz nowoczesnych elementów architektonicznych w postaci oszklonego modułu.

We Francji spółka AmRest skupiła się na rozwoju restauracji franczyzowych. Podpisane zostały dwie nowe umowy obejmujące lokalizacje w Perpignan oraz Bordeaux, z których pierwsza została już otwarta w lutym 2015, a druga powstanie do końca tego roku. Obie restauracje ze względu na swoją powierzchnię mają wysoki potencjał generowanej sprzedaży. La Tagliatella w Bordeaux powstanie w nowym centrum handlowym Promenade Sainte Catherine, a jej goście będą mieli do dyspozycji taras o powierzchni 300 mkw.

PIZZA HUT

Pizza Hut to jedna z największych sieci restauracji casual dining w Europie. Spółka AmRest w ramach rozwoju dodatkowych kanałów sprzedaży jesienią wprowadziła platformę online Pizza Hut, poprzez którą można zamówić swoją ulubioną pizzę z dostawą do domu (10 restauracji w Polsce), albo odebrać ją w restauracji (we wszystkich lokalizacjach w kraju). Zamówienia online zostały bardzo entuzjastycznie przejęte przez klientów oraz przyczyniły się do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu ilości transakcji w kanałach sprzedaży „Dostawa” i „Na wynos”

BLUE FROG I KABB

Włączenie w 2012 roku Blue Horizon Hospitality Group do struktury AmRest wzbogaciło portfel marek segmentu Casual Dining Restaurants o dwie nowe pozycje funkcjonujące na rynku chińskim: Blue Frog Bar & Grill – restauracje oferujące grillowane dania kuchni amerykańskiej i KABB Bistro Bar – restauracja segmentu “premium”, serwująca gościom potrawy „kuchni zachodniej” oraz szeroki wybór win i drinków.

Rok 2014 był okresem najszybszej ekspansji w historii Blue Horizon. Marce Blue Frog udało się podbić trzy nowe rynki – Wuxi, Tianjin oraz Chengdu, jednocześnie zwiększając obecność w Szanghaju, Pekinie oraz Nanjing.

Natomiast plan otwarć na 2015 rok obejmuje kilkanaście nowych lokalizacji w Szanghaju, Dalian, Chengdu, Chongqing i Hangzhou.

Reklama

Galeria Jurajska