Factory Ursus z rozwiązaniami Eko

Factory Ursus

Factory Ursus

Factory Ursus wprowadzi w rozbudowanym centrum outletowym wiele rozwiązań służących ochronie środowiska. Wśród nich są takie jak: regulacja sztucznego oświetlenia zależna od ilości światła słonecznego, czy rekuperacja energii cieplnej. Wszystkie zastosowane technologie zaoszczędzą w ciągu pięciu lat do ok. 250 MWh energii. Rozbudowane centrum zacznie działać pod koniec III kwartału tego roku.

Więcej słońca i zaoszczędzonej wody

Wprowadzenie nowych technologii przyniesie wiele korzyści. – Nowa część centrum Factory Ursus ma duże świetliki. Pozwolą one na doświetlenie centrum naturalnym światłem dziennym. Jednocześnie zastosowane w 100% powierzchni publicznych (pasaż, garaż, parking) – energooszczędne źródła światło w technologii LED pozwoli na lepszą ekspozycję witryn sklepowych a użytkownikowi zapewni oszczędności w zużyciu energii – mówi Cezary Kopij z Neinver odpowiedzialny za rozbudowę. Factory wprowadziło także regulację oświetlenia, która będzie zależna od ilości światła dziennego. Rozwiązania powyższe pozwolą zaoszczędzić energię, z racji niewykorzystywanego oświetlenie sztucznego, o wartości ok. 150 tys. zł w ciągu pięciu lat.

W toaletach zostaną zamontowane specjalne zawory elektromagnetyczne. Zawory odcinają wodę w nieużywanych przez określony czas toaletach. – Innowacyjność ta zapobiega niekontrolowanemu wypływowi wody i tym samym ją oszczędza – dodał Cezary Kopij.

BMS (Building Management System)

Standardowym w centrach Factory rozwiązaniem jest zastosowanie systemu BMS (Building Management System). Jego celem jest zintegrowanie w jednym centrum sterowania instalacjami, jakie znajdują się na obiekcie: instalacjami wentylacji, grzewczymi, elektrycznymi czy chłodniczymi i dostosowanie ich pracy do zmieniających się warunków otoczenia. Głównym zadaniem takiego systemu jest zminimalizowanie kosztów eksploatacji budynku. Jednocześnie zmaksymalizowanie jego funkcjonalności, bezpieczeństwa i zapewnienie jak największego komfortu jego użytkownikom. – System wentylacji w Factory Ursus zostanie wyposażony w czujki dwutlenku węgla – od teraz ilość świeżego powietrza będzie uzależniona od ilości osób będących w Centrum.

Rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii

W nowym Factory Warszawa Ursus współczynnik izolacyjności cieplnej i odzysk ciepła na wentylacji, tzw. rekuperacja, będą na wyższym poziomie. Rekuperacja to proces odzyskiwania energii (w tym przypadku energii cieplnej) i przekazywanie tej energii do systemu wentylacji. Rekuperację ciepła stosuje się w celu zmniejszenia zużycia energii oraz dobowej stabilizacji temperatury wnętrz. Wykorzystane ciepłe powietrze oddaje energię do układu, w którym ogrzewane jest świeże powietrze.

Ostatni kamień milowy przed otwarciem

Wszystkie prace na rozbudowie Factory Warszawa Ursus przebiegają zgodnie z harmonogramem i bez zakłóceń. Osiągnięto kolejny poziom zaawansowania prac – zakończono prace przy montażu elewacji! Jest to ostatni „kamień milowy” tuż przed otwarciem Centrum. Trwają prace wykończeniowe we wnętrzu obiektu oraz garażu. W 75% wykonano prace zewnętrzne w Centrum. Trwają pierwsze próby i testy wszystkich instalacji. Niebawem klienci Factory Ursus będą mogli robić zakupy w Centrum najwyższych standardów, nowoczesnym i ekologicznym.

Dzięki rozbudowie Factory Warszawa Ursus zwiększy powierzchnie z obecnych 13,7 tys. mkw. do 19,9 tys. mkw. Liczba salonów wzrośnie z obecnych 80 do 110. Pojemność przestrzeni parkingowej dla gości centrum zwiększy się z 440 do 850 miejsc. Budynek będzie efektywniejszy energetycznie, przyjaźniejszy środowisku i wygodniejszy dla klientów.

Generalnym wykonawcą prac budowlanych jest firma Agmet sp. z o.o. Generalnym projektantem jest studio architektoniczne SUD Architectes.
Obiekty Neinver

Factory Outlet to największa sieć centrów wyprzedażowych w Polsce, odwiedzana co roku przez kilkanaście milionów klientów, w największych miastach: Warszawa (Ursus, Annopol), Poznań, Wrocław i Kraków.

Na 84,5 tys. mkw. powierzchni, centra Factory gromadzą ponad 250 znanych marek polskich i światowych.

Na polskim rynku centra Factory obecne są od 2002 roku, kiedy Neinver otworzył pierwsze centrum wyprzedażowe w Polsce – Factory Warszawa Ursus, rozbudowywane dzisiaj o kolejne 6 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Pod marką Factory, Neinver wprowadził koncepcję centrów outlet do Hiszpanii i Polski, od lat pozostając liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie.

Reklama

Galeria Jurajska