Big Star startuje z nowym sklepem internetowym

Big Star

Big Star

Marka Big Star posiadająca ponad 250 sklepów stacjonarnych wdraża nowy projekt sklepu internetowego. Nowy, dedykowany system e-commerce przygotowany dla Big Star to połączenie sprzedaży internetowej z ponad 250 salonami stacjonarnymi w kraju i na świecie. Zastosowane zostały innowacyjne rozwiązania omnichannel retailing.

Nowa odsłona sklepu internetowego

– W ciągu ostatnich dwóch lat pogląd na handel w sieci znacznie się zmienił. W tym czasie firma dostrzegła w e-commerce znaczący potencjał i obszar, w który należy zainwestować. Pierwszym krokiem tej zmiany było przejecie istniejącego biznesu od naszego partnera. Wzrosty rzędu kilkuset procent, przy zoptymalizowanych nakładach na promocje i utrzymanie struktury tylko utwierdziły zarząd o słuszności tej decyzji i umiejętnościach zespołu – mówi Kamil Kordelas, E-commerce Manager w Big Star.

Pierwszym krokiem przy rozpoczęciu współpracy z i-systems, firmą odpowiedzialną za wdrożenie, była analiza potrzeb i wymagań. Powstała szczegółowa specyfikacja systemu e-commerce. Wyłonione wyzwania e-commerce obejmowały, m.in. integrację sprzedaży internetowej ze sprzedażą stacjonarną poprzez wykorzystanie założeń omnichannel retailing, zapewnieniu stabilności systemu poprzez wykorzystanie infrastruktury cloud hosting, przygotowanie szeregu rozwiązań prosprzedażowych, przygotowanie sklepu internetowego w oparciu o najlepsze standardy responsive web design oraz przeprowadzenie optymalizacji user experience.

Optymalizacja user experience

Nowy sklep internetowy marki charakteryzuje się: możliwością sprawdzenia online dostępności produktów w najbliższym sklepie stacjonarnym i możliwością odebrania zakupów dokonanych w internecie w dowolnie wybranym salonie stacjonarnym.

– Jestem pewien, że granica pomiędzy punktami offline a online niebawem zatrze się całkowicie. Dlatego obecna strategia cenowa i promocyjna jest spójna dla całej marki Big Star – dodaje Kordelas.

Integracje kluczem do sukcesu w e-commerce

– Wraz ze wzrostem udziału wartości sprzedaży internetowej względem wartości sprzedaży stacjonarnej miejsce e-commerce w strategii firmy uległo zmianie. Mały projekt ewoluował do poważnego biznesu, dedykowanego zespołu kilkunastu osób z niezależnym budżetem. Aby sprawnie zarządzać i rozwijać sprzedaż niezbędne są sprawne połączenia miedzy istniejącymi systemami. Stworzone integracje wpływają na praktycznie wszystkie obszary firmy. Można z nich wymienić: sprzedaż, dystrybucje, proces reklamacji i dla nas najważniejsze, czyli obsługę klienta. Wszystkie wymienione działania pozwolą nam również wkrótce rozpocząć większą ekspansję zagraniczną – twierdzi Kordelas.

Nowy system e-commerce przygotowany przez i-systems dla marki obejmuje m.in. dedykowane integracje z:

– zintegrowanym systemem informatyczny klasy MRP II/ERP Impuls 5. Głównym zadaniem integracji jest wsparcie przedsiębiorstwa w zarządzaniu kapitałem, zespołem, produkcją, przepływem dokumentów czy relacjami z klientami,

– Strefą Marek Allegro. Pozwala ona na zaawansowane sterowanie strukturą produktów, kompleksową obsługę posprzedażową oraz na automatyzację procesów. Wszystkie czynności odbywają się z poziomu panelu sklepu internetowego poprzez zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące pełną obsługę API.

Kolejne etapy prac zakładają wdrożenie mechanizmów poprawiających obsługę klienta i większe wykorzystanie potencjału omnichannel.

Wykorzystanie potencjału omnichannel

Za wszystkie prace w nowym sklepie Big Star odpowiada i-systems. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak 8a.pl, Bielenda, BIG STAR, Butyjana, Dalia, Diamante Wear, Distance, Hendi, Interoptyk, Mamissima, Mammut, Monnari, New Balance, Nici, R-GOL, RunColors czy Sugarfree.

Marka Big Star powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W 1990 roku firma pojawił się w Polsce, początkowo działając w ramach licencji. Od 2007 roku spółka jest w 100% polskim przedsiębiorstwem. Sieć posiada obecnie ponad 250 sklepów stacjonarnych w kraju i za granicą (min. w Niemczech, na Słowacji czy Węgrzech). Produkty firmy są najczęściej kupowaną marką jeansową wśród Polaków.

Reklama

Galeria Jurajska