Dunkin Donuts, Shutterstock
Dunkin Donuts, Shutterstock

Do Polski powraca znana na całym świecie sieć Dunkin’ Donuts. Porozumienie w formie masterfranczyzy zawarte z przedstawicielem marki – spółką Varsovia Food Company sp. z o.o., przewiduje otwarcie w nadchodzących latach ponad 40 lokali Dunkin’ Donuts na terenie całej Polski.

Dunkin’ Donuts, jedna z wiodących na świecie sieci kawiarni, słynąca z kultowych amerykańskich donatów, podpisała umowę masterfranczyzową z firmą Varsovia Food Company sp. z o. o. i tym samym rozpoczyna swoją ekspansję w Polsce. Umowa przewiduje otwarcie w nadchodzących latach minimum 44 restauracji Dunkin’ Donuts na terenie całej Polski. W początkowej fazie rozwoju sieci szczególny nacisk zostanie położony na obszar Warszawy, gdzie jesienią otwarty zostanie pierwszy lokal marki.

Ekspansja w Europie

– Kontynuując strategię ekspansji Dunkin’ Donuts w całej Europie, mamy przyjemność zapowiedzieć nasze wejście na rynek polski. Polska charakteryzuje się dynamicznym rozwojem kultury picia kawy, a rynek stale się rozrasta, dlatego szacujemy, że propozycja Dunkin’ Donuts spotka się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszych polskich klientów. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z grupą osób z firmy Varsovia Food Company, które mają duże doświadczenie w branży i świetny plan na rozwój marki w Polsce – mówi Paul Twohig prezes Dunkin’ Donuts na Stany Zjednoczone i Kanadę oraz Dunkin’ Donuts & Baskin-Robbins na Europę i Amerykę Łacińską.

Dunkin’ Donuts posiada obecnie ponad 11 300 kawiarni w 37 krajach na całym świecie. Ponad 180 z tych lokalizacji znajduje się w Europie (w Austrii, Bułgarii, Danii, Niemczech, Luksemburgu, Hiszpanii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii). Kawiarnie Dunkin’ Donuts w Polsce będą serwować m.in.: kultowe amerykańskie pączki, bajgle, muffiny, croissanty, kanapki i różnego rodzaju przekąski, a także gorące oraz mrożone kawy, różnorodne herbaty oraz charakterystyczne mrożone Coolatty. Oferta kawiarni zostanie uzupełniona również o regionalne produkty. Wysoka jakość obsługi w kawiarni wiąże się również z krótkim czasem oczekiwania na zamówienie. Marka planuje rozwój w dogodnie zlokalizowanych miejscach, o dużym przepływie potencjalnych klientów.

11,3 tys. kawiarni na świecie

– Wprowadzenia na polski rynek tak kultowej marki, jak Dunkin’ Donuts to zarówno wielkie wyróżnienie dla naszej firmy, jak i wyzwanie, którego się z przyjemnością podejmujemy. Z niecierpliwością czekamy na otwarcie pierwszej kawiarni Dunkin’ Donuts w Polsce. Naszym priorytetem jest, aby lokale Dunkin’Donats stały się miejscem idealnym na poranną kawę, popołudniową przekąskę, czy też ‘coś słodkiego’ wieczorem – mówi Michael Motz, prezes spółki Varsovia Food Company.

Powstała w roku 1950 marka Dunkin’ Donuts posiada ponad 11,3 tys. kawiarni w 37 krajach na całym świecie. Dunkin’ Donuts z siedzibą w Canton, w stanie Massachusetts jest częścią Dunkin’ Brands Group, Inc.