Przyspiesza ekspansja Western Chicken

Western Chicken

Firma Wojtex, właściciel czterech sieci gastronomicznych, planuje przyspieszyć z ekspansją sieci Western Chicken. – Obserwując rynek dostrzegamy, że będzie to jeden z kluczowych segmentów, na którym chcemy rozwijać nasz koncept – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Wojciech Goduński właściciel firmy Wojtex.

W jakich centrach handlowych, w jakich miastach będzie rozwijana sieć?

Na początku lipca 2015 roku udało nam się podsiać umowę na lokal w Poznaniu, w nowo budowanej galerii w Poznaniu. Powstanie także lokal w galerii tworzonej w Andrespolu (koło Łodzi). W tym momencie dostrzegamy, że oferta Western Chicken cieszy się dużym zainteresowaniem centrów handlowych. Owocem wytężonej pracy są również rozmowy na temat możliwości uruchomienia punktu w budowanej na zakopiańskich Krupówkach galerii. Obserwując rynek dostrzegamy, że będzie to jeden z kluczowych segmentów, na którym chcemy rozwijać nasz koncept Western Chicken. Uważamy, że krok w kierunku galerii jest bardzo perspektywiczny, szczególnie dla naszych przyszłych franczyzobiorców.

Ile lokali mają Państwo zamiar otworzyć?

Do końca roku mamy zamiar otworzyć co najmniej trzy lokale w galeriach handlowych. Jeśli zaś chodzi o lokale usytuowane w innych lokalizacjach planujemy uruchomienie jeszcze około 10 lokali.

Jaką powierzchnię będą miały nowe lokale?

Nowo powstające punkty w Poznaniu oraz Andrespolu będą miały po około 70 mkw. Jest to wystarczająca wielkość lokalu jeżeli nie ma food courtu. W przypadku galerii, które mają wspólną część gastronomiczną lokal nie powinien zmieścić się w przedziale 25-35 mkw. Warto pamiętać, że uruchomiając lokal w galerii handlowej wziąć pod uwagę trzeba przewidywany ruch, oraz wielkość miejscowości. Może okazać się, że dla przykładu jeden smażalnik ciśnieniowy może być niewystarczający, a w przypadku dwóch trzeba zwiększyć wymaganą wielkość lokalu.

Jakich lokalizacji poszukują Państwo dla Western Chicken?

Wszystko zależy od tego czym dysponuje galeria oraz jaki jest budżet franczyzobiorcy. Tak naprawdę możemy uruchomić lokal stacjonarny w food courcie, lokal w własną salą konsumpcyjną oraz wyspę. To ostatnie rozwiązane rozwijać będziemy pod marką Western Tortilla, która jeszcze czeka na swoją premierę. Jeżeli pojawi się zainteresowanie jesteśmy w stanie szybko uruchomić również ten koncept.

Jaki jest koszt takiej inwestycji?

Koszt inwestycji jest trudny do oszacowania ze względu na różnorodność ofert galerii handlowych. Trzeba jednak liczyć się z kosztem inwestycji zaczynającym się od 30 tys. – 35 tys. zł. Od naszych partnerów nie pobieramy opłaty licencyjnej oraz marketingowej. Koszt miesięcznej opłaty franczyzowej to jedyne 800 zł netto.

Co może zaoferować potencjalnym partnerom firma Wojtex?

Od firmy Wojtex franczyzobiorca otrzymuje możliwość pracy pod lubianą i rozpoznawalna marką, bezpłatny pakiet szkoleń, wsparcie doświadczonych menadżerów przez cały okres trwania współpracy, oraz dostęp do specjalistycznej hurtowni zaopatrzonej w sprzęt oraz produkty spożywcze oferowane w konkurencyjnych cenach. Dysponujemy także własną logistyką, a zakupiony towar dowozimy bezpłatnie.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016