Ruszy rozbudowa Outlet Białystok

Outlet Białystok

Pierwszy w województwie podlaskim wielkopowierzchniowy obiekt outletowy – Outlet Białystok – już niebawem powiększy się o dodatkowe ponad 1,9 tys. mkw. powierzchni komercyjnej. Jeszcze latem rozpoczną się pierwsze prace przy rozbudowie tzw. drugiej fazy projektu.

Outlet Białystok, otwarty 12 grudnia 2014 roku jest pierwszym centrum wyprzedażowym w regionie. Na ponad 13 tys. mkw. swoje miejsce znalazło kilkadziesiąt sklepów znanych i lubianych marek, m.in. Ecco, Lavard, Brand Collection, Symbiosis, Greenpoint, Gatta, Pako Lorente, Big Star, Regatta, 50 Style, Adidas, Reebok, Puma, McArthur, Albione, Kubenz, Diverse czy Mustang. Ofertę najemców tworzy pełnowartościowy asortyment (m.in. końcówki aktualnych kolekcji), w cenach stale niższych od 30-70 proc. niż w regularnych sklepach.

Popularność smart shopping

– Popularność tzw. smart shoppingu, czyli „sprytnych zakupów”, jest w Polsce bardzo duża – swoje zakupy starannie planuje, jak wynika z badania GFK Polonia, aż 60 proc. Polaków. Oferta outletowa idealnie odpowiada na potrzeby konsumentów, poszukujących wysokiej jakości markowych towarów w rozsądnej cenie. Dodatkowo ten koncept jest bardzo potrzebny sieciom handlowym, które rozwijając swoją działalność, poszukują innych niż regularne kanałów dystrybucji. Outlet Białystok jest pierwszym tego typu obiektem otwartym w Polsce północno-wschodniej, a w jego docelowym zasięgu znajduje się ponad 1,2 mln klientów – wliczając w to mieszkańców Białegostoku i okolic, jak i terenów przygranicznych. Nisza na lokalnym rynku, którą staramy się wypełnić, ma więc ogromny potencjał – mówi w rozmowie z poprtalem Retailnet Tomasz Rydlewski, wiceprezes firmy BOIG, zajmującej się komercjalizacją Outletu Białystok.

Jedną z kluczowych zalet obiektu jest jego bardzo dobra lokalizacja – w północno-wschodniej części Białegostoku, w bezpośrednim sąsiedztwie kluczowych tras regionalnych, łączących Białystok z kilkoma ważnymi przejściami granicznymi z Białorusią – m.in. w Kuźnicy i Bobrownikach. Dzięki temu oraz szeregowi udogodnień (takich jak m.in. obecność kantoru, jak również możliwości skorzystania z usługi Tax Free) dużą część odwiedzających obiekt stanowią właśnie klienci z zagranicy. Dodatkowo, dla wygody kupujących przed Outletem funkcjonuje parking, mieszczący ponad 600 pojazdów. Oprócz tego, ofertę obiektu uzupełnia obecność regularnych sklepów: Carrefour, Jysk, Rossmann, CCC, Kid’s World, Sekret, a także licznych punktów usługowych takich jak m.in. Apteka Bliska, salonik prasowy In Medio, pizzeria Pizza Italia, salon sieci komórkowej Play, kantor Duet, oddział Poczty Polskiej oraz pralnia Viva.

Obiekt od momentu otwarcia cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, co potwierdza systematyczny wzrost wyników odwiedzalności oraz obrotów najemców. W outlecie stale utrzymuje się duże zainteresowanie wynajmem powierzchni komercyjnej, co potwierdzają wciąż dołączające do grona najemców nowe marki. Jednym z ostatnich brandów, który otworzył swój lokal w obiekcie, jest polski producent bielizny – Italian Fashion.

Lokalizacja outletu

– Na otwarcie sklepu wyprzedażowego w Outlet Białystok bez wątpienia miała wpływ dobra lokalizacja obiektu – w bezpośrednim sąsiedztwie kilkunastu przejść granicznych, co generuje przepływ klientów nie tylko z regionu Podlasia, ale również najbliższej zagranicy. Podczas otwarcia obserwowaliśmy duże zainteresowanie naszą ofertą, co pozwala liczyć na zdobycie szerokiego grona stałych klientów już w najbliższej przyszłości – mówi Katarzyna Grochala, dyrektor ds. reklamy i marketingu Italian Fashion. – Otwarcie pierwszego w Białymstoku salonu w formule outletowej jest również wynikiem konsekwentnego rozwoju naszej marki, dla której stale poszukujemy nowych kanałów dystrybucji – dodaje Grochala.

Ze względu na rosnącą popularność obiektu jak również potrzebę poszerzenia jego oferty, zarządca zdecydował się na rozbudowę, dzięki której nowym najemcom udostępnionych zostanie kilkanaście nowych lokali na ponad 1,9 tys. mkw. GLA.

– W tej chwili kończymy procedury administracyjne i już niebawem będziemy mogli rozpocząć prace przy rozbudowie. Całe skrzydło obiektu zostanie gruntownie zmodernizowane, rozbudowane i przystosowane do potrzeb nowych najemców. W kwestii komercjalizacji skupiamy się przede wszystkim na poszerzeniu oferty modowej dla kobiet i tacy najemcy na pewno pojawią się w rozbudowanej części obiektu. Przewidzieliśmy również miejsce dla sklepu z wyposażeniem wnętrz, a także salonów z obuwiem, odzieżą dziecięcą czy jubilera – dodaje Wojciech Wilczak, koordynator ds. najemców Outlet Białystok.

Jeżeli prace budowlane będą postępowały zgodnie z harmonogramem, rozbudowana część obiektu będzie mogła być oddana do użytku już w IV kw. tego roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016