castorama polska

Brytyjska Grupa Kingfisher plc zarządzająca m.in. siecią sklepów budowlanych Castorama i Brico Depot, ogłosiła swoje wyniki za drugi kwartał 2015 roku. Zysk z całkowitej sprzedaży firmy wzrósł o 4,8 proc.

W Polsce, sprzedaż produktów sezonowych like-for-like wzrosła aż o 16,5 proc., natomiast sprzedaż produktów niesezonowych poszła w górę o 2,9 proc.

„Osiągneliśmy solidne wyniki sprzedaży za drugi kwartał we wszystkich głównych aktywnościach firmy. Ponadto, pilot naszego jednolitego systemu IT, który jest kluczowym atutem projektu o nazwie ‚ONE’, rozpoczął już swoją działalność w Irlandii. Będziemy donosić o naszych dalszych postępach i kolejnych decyzjach, które szykujemy na wrzesień” – mówi Véronique Laury, Chief Executive Officer, Kingfisher.

Także we Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii wyniki przedstawiają się pozytywnie. We Francji sprzedaż sezonowych produktów like-for-like w Castoramie podniosła się o 8,3%. W Wielkiej Brytanii i Irlandii, sprzedaż like-for-like outdorowych produktów sezonowych B&Q odnotowała wzrost o wartości 1,3%.

Kingfisher posiada 1025 sklepów w ośmiu krajach w Europie i Azji. W Polsce obecnie funkcjonuje 70 punktów sieci. Spółka posiada marki detaliczne takie jak: B&Q, Castorama, Brico Depot i Screwfix. Kingfisher jest udziałowcem marki Koctas obecnej w Turcji oraz marki Hornbach (DIY), która funkcjonuje na rynku niemieckim.

Należąca do Grupy Kingfisher Castorama Polska sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada na terenie całego kraju 70 sklepów, w tym 65 należących do sieci Castorama i 5 Brico Depot. Średnia powierzchnia sklepu to 7,5 tys. mkw. Sieć ma łącznie 513 tys. mkw. powierzchni handlowej. Zatrudnia około 11 tys. pracowników.