węgry handel online

Dane brytyjskiego stowarzyszenia e-handlu detalicznego Interactive Media w Retail Group IMRG i Capgemini pokazują, że w czerwcu w Wielkiej Brytanii sprzedaż odzieży w internecie wzrosła o 18% w porównaniu z tym samym miesiącem zeszłego roku.

Ponadto, zakupy dokonane za pośrednictwem urządzeń mobilnych wzrosły o 57%. Konsumenci kupowali najczęściej za pośrednictwem smartfonów.

Rośnie sprzedaż online

Badanie zostało przeprowadzone na ponad 100 sklepach prowadzących sprzedaż online, włączając takich gigantow jak Tesco, Arcadia Group Ltd., czy QVC Inc.

Według danych IMRG i Capgemini, konsumenci nie tylko kupują więcej ubrań przez internet, ale też spędzają tam więcej czasu. Ogółem, sprzedaż online wzrosła o 18% w porównaniu do czerwca 2014 i o 14% porównując wyniki w drugim kwartale zeszłego roku. Co więcej, wzrost w II kwartale podwoił wynik z I kwartału br. Wynik ten autorzy raportu przypisują rosnącemu zaufaniu ze strony konsumentów.

„Czerwiec przyniósł najbardziej pozytywny wynik tego roku. Najwyższy do tej pory wzrost w sektorze odzieżowym w 2015 roku można tłumaczyć także dobrymi warunkami atmosferycznymi” – mówi Tina Spooner, chief information officer w IMRG.

Sprzedawcy online vs. sprzedawcy tradycyjni

Podczas gdy sprzedaż online wzrosła w całej Wielkiej Brytanii, dane pokazują zróżnicowanie we wzroście sprzedaży pomiędzy sprzedawcami obecnymi tylko w internecie, a retailerami sprzedającymi zarówno w internecie, jak i w sklepach stacjonarnych.

Sprzedawcy prowadzący sprzedaż zarówno przez stronę internetową jak i sklepy stacjonarne zaobserwowali wzrost 21% w czerwcu tego roku w porównaniu z 13% wzrostem, który miał miejsce w przypadku sprzedawców prowadzących handel wyłacznie za pośrednictwem kanału online.

„Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów choćby biorąc pod uwagę dostawę, buduje się silniejszą relację między sprzedawcą i konsumentem, a to przekłada się na zyski” – mówi Steve Hewett, szef ds. lojalności i zaangażowania klientów sieci detalicznych w Capgemini. „To klucz do społeczności internetowej, zdobycia jej zaufania i zbudowania silnego związku z klientem.”