KMW Invest: meble, które sprzedają

Wojciech Kędziora, KMW Invest

Wojciech Kędziora, KMW Invest

– Trendy obowiązujące w projektowaniu sklepów są podobne do trendów w aranżacji wnętrz mieszkalnych – mówi w wywiadzie dla Retailnet Wojciech Kędziora, prezes KMW Invest, firmy produkującej wyposażenie salonów sprzedaży.

Jakie obecnie obowiązują trendy w aranżacji sklepów?

Trendy obowiązujące w projektowaniu sklepów są podobne do trendów w aranżacji wnętrz mieszkalnych. Producenci materiałów zarówno budowlanych, jak i akcesoriów meblowych zaczęli sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe gatunki materiałów budowlanych, wzory płyt meblowych, akcesoriów. Pojawiły się nowe kolory farb. Bardzo popularny stał się styl Industrial, który wykorzystuje surowe materiały typu cegła, beton, jak również styl Vintage z użyciem postarzanego, surowego drewna i metalu.

Jakie mamy trendy dla poszczególnych branż handlu detalicznego?

Nasza firma działa w sektorze B2B, a więc praktycznie w każdej branży. Wyposażamy przede wszystkim sklepy odzieżowe, gdzie trendy w wystroju wnętrz są uzależnione głównie od rodzaju sprzedawanej odzieży. Sklepy odzieżowe sportowe zaaranżowane bywają głównie w sposób bardzo nowoczesny – meble na wysoki połysk, stal nierdzewna, chrom. Dominująca kolorystyka to biel, czerń i odcienie szarości. Sklepy z odzieżą casual i nowoczesną wykorzystują różne sposoby aranżacji od nowoczesnych poprzez Industrial do Vintage. Wszystko zależy od koncepcji designera.

Ostatnio najemcy coraz częściej zwracają uwagę na ekologiczność salonu – co w tej kwestii można zrobić?

Tak. Ekologia ma coraz większe znaczenie w naszym życiu. Ludzie są coraz bardziej świadomi w tym temacie. To przekłada się oczywiście na wystrój wnętrz. Nie tylko mieszkalnych, ale też sklepowych. Coraz więcej aranżacji jest realizowanych na bazie naturalnych produktów – surowego drewna, lnu, wikliny itp. Wnętrze ma być przez to bardziej przytulne. Nie w każdej branży da się wykorzystać te elementy, bo nie pasują one oczywiście do stylu m.in. sportowego, ale jak najbardziej w salonach, w których sprzedaje się odzież dżinsową, klasyczną itp. Jest to jednak wciąż duże wyzwanie w Polsce, ponieważ naturalne produkty są drogie i trzeba być świadomym tych kosztów przy aranżacji wnętrza.

Z jakich materiałów produkowane są meble KMW Invest?

Nasze meble produkowane są z różnych materiałów. Jest tutaj dużo elementów stalowych, aluminiowych, lakierowanych, ze stali nierdzewnej, płyt meblowych różnego rodzaju, ale również elementów tworzywowych i szklanych. Widać zatem, jak złożona jest produkcja, dlatego mamy swoją ślusarnię, dwie lakiernie (mokrą i proszkową), stolarnię i bogaty park maszynowy, który pozwala nam kompleksowo wykonywać wszystkie elementy niezbędne do złożenia mebli. Współpracujemy długofalowo z zaufanymi dostawcami. Do produkcji wykorzystujemy surowce renomowanych firm, takich jak Krono, Pfleiderer, Rehau, Würth. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom bardzo dobrą jakość w preferencyjnych cenach.

Czy może Pan podać przykład jednej z ostatnich Państwa realizacji?

Ostatnim dużym wyzwaniem, które zrealizowaliśmy, było wykonawstwo pawilonu handlowego dla marki Diverse na plaży w Sopocie. Pawilon to połączenie praktycznie wszystkich materiałów, które wykorzystujemy w produkcji, czyli surowego drewna, sklejki, metalu. Od momentu wpłynięcia zapytania i projektu do montażu mieliśmy zaledwie dwa tygodnie. Wykonaliśmy projekt całościowo, od podłogi po sufit łącznie z meblami. Przy projekcie pracowała cała firma i wszyscy stanęli na wysokości zadania, dzięki czemu mogliśmy w terminie wywiązać się z umowy. Pawilon funkcjonuje od początku lipca, więc myślę, że wszystko poszło dobrze i nasi partnerzy są zadowoleni. Firma KMW Invest niejednokrotnie udowodniła, że nie ma dla niej trudnych wyzwań, a wiedza i zaangażowanie pracowników skutkują profesjonalnym wykonawstwem powierzonych inwestycji. Zapraszamy do współpracy wszystkie marki odzieżowe, ale również inwestorów z branży finansowej, banki, doradztwa i najemców biurowców. Możemy zapewnić, że staniemy na wysokości zadania.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016