Gemini Park Tychy
Gemini Park Tychy

Trzeci obiekt Gemini

W portfolio dewelopera znajdują się już dwa powstałe centra handlowe – Gemini Park w Bielsku Białej oddany do użytku w 2009 roku oraz Gemini Park Tarnów, którego budowa zakończyła się w 2010 roku. Trzeci obiekt powstanie w Tychach – mieście, które wraz z okolicznymi powiatami liczy ponad 270 tysięcy mieszkańców, będąc jednocześnie jedną z głównych metropolii Aglomeracji Śląskiej. Region ten cechuje się jednym z niższych współczynników nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową. Centrum handlowe Gemini Park Tychy będzie zatem odpowiedzią na dotychczasowe potrzeby jego mieszkańców. Powstanie nowego obiektu z szeroką ofertą handlowo-usługową oraz wzbogaconego komponentem rozrywkowym będzie dla nich dużym udogodnieniem. Projekt otrzymał już prawomocne, wykonalne pozwolenie na budowę.

– Tychy i ich najbliższy region jest nisko nasycony powierzchnią handlową – ok. 375 mkw. na 1 tys. mieszkańców, a jednocześnie ma bardzo duży potencjał nabywczy. Centrów handlowych jest tu niewiele – są to głównie obiekty I i II generacji, a dodatkowo nie funkcjonuje tu ani jeden obiekt w formacie stricte galeryjnym. Natomiast z punktu widzenia zasobności portfela i wielkości obszaru oddziaływania, to jedno z najbogatszych miast na Śląsku – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

– Brakuje w nim nowoczesnego miejsca nie tylko do zrobienia zakupów, ale również spędzenia czasu z rodziną i znajomymi. Wybraliśmy Tychy, gdyż chcieliśmy wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców i zapewnić im ciekawą przestrzeń usługowo-handlową, jak również rozrywkową – dodaje Malcharek.

Badanie oczekiwań klientów

Przeprowadzone w 2013 roku badania pomogą Gemini dostosować ofertę handlową do oczekiwań przyszłych klientów. Jak wskazują ankietowani mieszkańcy Tychów, istotnym czynnikiem atrakcyjności centrum handlowego jest dla nich przede wszystkim bliskość obiektu w stosunku do miejsca zamieszkania oraz wygodny parking. W odpowiedzi na te oczekiwania, staranie dopasowano przyszłą lokalizację obiektu. Gemini Park Tychy położone będzie ok. 3,5 km od ścisłego centrum Tychów, w otoczeniu kilkunastu dużych osiedli mieszkaniowych. Do dyspozycji klientów znajdzie się również parking, mieszący około 1100 pojazdów, wyposażony w system ułatwiający znalezienie wolnego miejsca. Połowa ankietowanych wskazywała również, by centrum było zlokalizowane przy głównej drodze, gwarantującej szybki dojazd do obiektu. Gemini Park Tychy, spełniając te oczekiwania znajdzie się w sąsiedztwie kluczowych tras ekspresowych i autostrady A4, z łatwym dojazdem do takich miast takich jak Gliwice, Katowice czy Mysłowice. Dzięki temu, w kluczowym zasięgu obiektu znajdzie się ponad 270 tys. mieszkańców Tychów i najbliższych powiatów. Docelowy, ponadregionalny catchment (do 60 min. jazdy samochodem) szacowany jest nawet na 2,3 mln osób.

Odpowiadając na wymagania mieszkańców dotyczące nowoczesnego charakteru obiektu, budynek Gemini Park Tychy będzie odznaczał się interesującą koncepcją architektoniczną. Ankietowani wyrazili zainteresowanie dużą, otwartą przestrzenią, tętniącą życiem, w której można zarówno odpocząć, jak i spędzić aktywnie czas. W związku z tym, dach centrum zostanie wykorzystany pod przestrzeń rozrywkowo-rekreacyjną, a duża liczba okien oraz otwarć widokowych zagwarantuje wnętrzu dużą ilość naturalnego, dziennego światła. Dzięki tym rozwiązaniom obiekt nawiąże swoim wyglądem do gustownej ulicy handlowej.

Gemini Park w Tychach będzie nowoczesnym centrum handlowym o powierzchni komercyjnej ok. 36 tys. mkw. i ofertą 130 lokali handlowych wśród których znajdą się zarówno znane sieci, jak i lokalni przedsiębiorcy. Mieszkańcy są zainteresowani również otwartą przestrzenią, w której mogliby odpocząć, poczytać książkę oraz napić się kawy i coś zjeść. Gemini Park Tychy wychodząc naprzeciw potrzebom i wymaganiom przyszłych klientów uzupełni swoją ofertę również o interesujący komponent rozrywkowy, część usługową, bogatą strefę food court oraz supermarket spożywczy. Wzorem obiektu w Bielsku-Białej tyskie Gemini również będzie miejscem sprzyjającym rodzinnym zakupom. W budynku znajdą się szerokie korytarze, ruchome schody oraz specjalnie przystosowane toalety. Podobnie jak dwa pozostałe centra handlowe Gemini, również Tychy będą mogły pochwalić się ciekawą ofertą eventową.

– Przeprowadzone badania były dla nas istotną wskazówką przy projektowaniu Gemini Park Tychy. Najważniejszą kwestią dla badanych w kontekście naszego projektu okazała się być wysoka jakość oferowanych w obiekcie produktów, przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnej ceny, a także jego nowoczesność. Myślę, że popularne marki oraz uzupełniający ich ofertę lokalni najemcy, będą stanowić o oryginalności tenant mix obiektu względem konkurencji. Obiekt będzie mógł pochwalić się bogatą ofertą modową składającą się z mocno rozpoznawalnych marek ze średniej półki cenowej, jak również częścią rozrywkową i strefą gastronomiczną na wysokim poziomie. Gemini Park Tychy będzie obiektem dostosowanym przede wszystkim do potrzeb regionu – podsumowuje Anna Malcharek.