Odzieżowy gigant chce podbić polski rynek!

salon forever 21

Jeden z największych dystrybutorów odzieży w Stanach Zjednoczonych wchodzi na polski rynek. Otwarcia pierwszych salonów Forever 21 możemy spodziewać się już w 2017 roku.

Kultowa marka odzieżowa szuka franczyzobiorców

W ciągu najbliższych kilku lat Forever 21 planuje otworzyć ok. 50 salonów w Europie Środkowej, m.in. w Polsce. Informacja ta trafiła do mediów niedługo po tym, jak detalista uruchomił w Holandii centrum dystrybucji na Europę o powierzchni 65 532 mkw. Forever 21 posiada swoje salony w Australii, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji, Afryce i Europie (Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Holandia, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania). Na kontynencie sprzedaż internetowa jest możliwa w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, Irlandii, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, na Węgrzech i we Włoszech.

Ekspansja marki obejmie takie kraje, jak Francja, Niemcy, Portugalia, Włochy, Holandia czy Czechy. Firma planuje także rozbudować sieć salonów w Wielkiej Brytanii. Powierzchnia nowych sklepów prawdopodobnie będzie wahać się między 4,8 tys. mkw. a 6,3 tys. mkw. W obszarze zainteresowania Forever 21 znajdują się przede wszystkim główne ulice i galerie handlowe. Najmniejszy otwarty salon Forever 21 ma 11,4 tys. mkw., a największy – 48 6 tys. mkw.

30 lat w świecie mody

Amerykańska marka Forever 21 jest rozpoznawalna na całym świecie. Na rynku amerykańskim działa od przeszło 30 lat. Swój europejski debiut miała 5 lat temu w Birmingham, w centrum handlowym Bullring. Cieszy się bardzo dużą popularnością wśród młodych ludzi – może poszczycić się ok. 450 salonami w Stanach Zjednoczonych oraz 100 sklepami poza granicami tego kraju.

Forever 21 to piąty co do wielkości detalista w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy salon firmowy miał ok. 275 m kw. Już po 12 miesiącach przychody firmy ze sprzedaży wyniosły 700 000 dolarów, co stanowiło niemały sukces, biorąc pod uwagę fakt, że trzy marki działające wcześniej w tej samej lokalizacji nie utrzymały się na rynku nawet roku. Ciekawostkę stanowi to, że mimo swojego kolosalnego zasięgu, firma do dzisiaj pozostaje w rękach rodziny Changów, którzy wyemigrowali z Korei Południowej do Stanów Zjednoczonych na początku lat 80.

Forever 21 stawia na Europę

W Polsce odzieżowy mocarz będzie musiał zmierzyć się z takimi markami, jak H&M czy Zara. W Birmingham nie wyszedł z tej potyczki bez szwanku, co skończyło się redukcją etatów w tym mieście. Forever 21 zapowiedział podwojenie swoich przychodów w ciągu trzech lat. Jeżeli uda się zrealizować te ambitne plany, przychody firmy wzrosną z 3,8 do 8 miliardów dolarów w 2017 roku.

Reklama

Galeria Jurajska