Sieć Centro opuszcza Polskę

Centro salon w Gliwicach

Sieć obuwnicza Centro wycofuje się z Polski. 23 czerwca 2015 r. firma ogłosiła upadłość, a na początku lipca zmieniła nazwę na Kepuce Sp. z o.o. w likwidacji.

Właściciel marki z nową nazwą

Decyzja o likwidacji polskiej sieci Centro została podjęta uchwałą zwyczajnego zgromadzenia wspólników spółki C-Trade Sp. z o.o., której podlegały placówki, należące do  Centro w Polsce. 9 lipca spółka zmieniła nazwę na Kepuce Sp. z o.o. w likwidacji. Za parę miesięcy wierzyciele nie będą już mogli zgłaszać swoich roszczeń wobec spółki.

Centro, marka modowa, specjalizująca się w branży obuwniczej i akcesoriach odzieżowych z obszaru fast fashion, likwiduje ostatnie sklepy w Polsce. Przedstawiciele firmy unikają komentowania tej decyzji. Nie działa także polska wersja strony internetowej Centro, a media społecznościowe przestały być moderowane (ostatni wpis Centro Poland na Facebooku pochodzi z 4 lutego).

Zmiany na rynku obuwniczym?

– Nieustannie obserwujemy działania, rozwój sieci sklepów oraz asortyment naszych konkurentów. Ten rynek jest otwarty dla wszystkich, ale zarazem i wymagający. Ostatni rozwój wydarzeń pokazuje, że obecnie wszyscy uczestnicy rynku stają w obliczu dokonujących się zmian i coraz większych wyzwań. My sami nie postrzegamy konkurencji jako zagrożenia, a raczej jako rodzaj zachęty i bodźca. – komentuje Johannes Obersteiner, prezes polskiej spółki Deichmann-Obuwie. – Polski rynek jest rynkiem atrakcyjnym, ale jednocześnie trudnym. Jest wiele sieci handlowych, które mogą się tu dobrze rozwijać. Polskie gusta modowe są wprawdzie wymagające, ale nie różnią się znacząco od tych w innych zakątkach Europy. – dodaje.

Ze strony www.centrofashion.com można wywnioskować, że sieć koncentruje swoją działalność przede wszystkim w Rosji, gdzie posiada blisko 90 salonów. Oprócz Polski, pozostałe kraje, w których firma deklaruje sprzedaż detaliczną, to Rosja, Ukraina, Litwa i Łotwa. Ponadto z oficjalnej strony można wywnioskować, że Centro ma ambitne plany wejścia na rynek azjatycki (Chiny) i amerykański (Kanada, Stany Zjednoczone), jak również nie wyklucza otwarcia salonów w licznych krajach europejskich.

Na polskim rynku firma była obecna przez 4 lata. Wśród klientów Centro znajdowały się głównie młode osoby w wieku od 17 do 30 lat, a asortyment w sklepach zawierał zróżnicowane kolekcje młodzieżowe w przystępnych cenach. Firma posiadała swoje salony w przeszło 50 miastach Polski, m.in. w Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Centro nie jest jedyną marką obuwniczą, która pożegnała się z Polską. W kwietniu redakcja Retailnet.pl jako jedna z pierwszych poinformowała o tym, że z działalności handlowej w naszym kraju wycofała się spółka Bata Poland.

Reklama

Galeria Jurajska