Bacca Scrittorini - salon

Marka z polskim rodowodem podbija rynek. Specjalizująca się w galanterii i dodatkach Bacca Scrittorini do końca roku planuje zwiększyć liczbę posiadanych salonów o połowę.

Moda we włoskim stylu

„Bacca Scrittorini” stanowi włoskie tłumaczenie imienia i nazwiska blogerki modowej, Jagody Pisarek. Rodzinna sieć sklepów o tej nazwie przeżywa obecnie dynamiczny rozwój. Firma posiada 12 punktów sprzedaży na terenie Polski, ostatnio uruchomiła nowy punkt w Galerii Leszno przy trasie Wrocław – Poznań. Do końca br. Bacca Scrittorini zamierza otworzyć 6 – 8 nowych salonów.

Maciej Pisarek, właściciel marki, zdradził portalowi Retailnet.pl, jaką strategię rozwoju na najbliższy rok przyjęła spółka.

– W tej chwili Bacca Scrittorini posiada bardzo dobrą ofertę bagażową, przy czym widzimy dużą szansę na rozwój w segmencie dodatków. – opowiada nasz rozmówca. Asortyment sklepów o intrygującej nazwie uzupełnia bogaty wachlarz torebek i portfeli, pochodzących od sprawdzonych producentów.

– Rynek galanterii i dodatków jest trudny, ale dużo bardziej przystępny niż 15 lat temu. Portfel nie stanowi już wykładni sukcesu. – ocenia Maciej Pisarek. – Kilkanaście lat temu decydował ten, kto posiadał odpowiedni kapitał. Teraz firmy z naszej branży mają dużo większe perspektywy rozwoju. – dodaje.

Modne Polki przez duże „M”

Maciej Pisarek podkreśla, że w branży galanterii i dodatków, która nie zawsze podąża za trendami w segmencie odzieżowym, istnieje duża dynamika rynku. Polski rynek jest szczególnie skomplikowany ze względu na duże zainteresowanie modą oraz najnowszymi trendami. Detaliści, którzy nie uzupełniają regularnie swoich kolekcji, nie są w stanie odpowiedzieć na gusta i oczekiwania wymagających klientów.

Jak zauważył Maciej Pisarek, polskie kobiety interesują się modą w dużo większym stopniu niż kobiety z państw Europy zachodniej, które stać na to, żeby zrobić zakupy, ale nie przywiązują tak dużej wagi do wyglądu, jak Polki. Znajomość lokalnych uwarunkowań rynkowych oraz międzynarodowej sceny modowej czynią z Bacca Scrittorini konkurencyjną markę z dużymi możliwościami wzrostu. Obecnie firma prowadzi negocjacje w sprawie wynajmu powierzchni komercyjnych z licznymi centrami handlowymi w kluczowych lokalizacjach o dużej przepustowości.