Posnania – nowy wzorzec na rynku retail

Fabrice Bansay, prezes Apsys Polsk

Fabrice Bansay, prezes Apsys Polsk

– Otwarcie centrum planujemy na jesień 2016 roku. Obecnie komercjalizacja Posnanii przekracza 80 proc. powierzchni handlowej. Naszym celem jest najem 90 proc. GLA jeszcze w tym roku – mówi portalowi Retailnet.pl Fabrice Bansay, prezes Apsys Polska.

Retailnet: Obecnie najważniejszym projektem deweloperskim dla firmy Apsys jest Posnania, która powstaje na bardzo konkurencyjnym i nasyconym lokalnym rynku. Jak zamierzacie zdobyć serca przyszłych klientów z Poznania i okolic?

Fabrice Bansay: Poznań to bardzo atrakcyjne miasto, które wraz z całą metropolią liczy około 1 mln mieszkańców. Pod względem zdolności zakupowych plasuje się na drugim miejscu w Polsce. Posnania wyrasta w samym jego sercu, przy rondzie Rataje, w pobliżu autostrady A2 łączącej Warszawę z Berlinem, a także nieopodal głównej obwodnicy Poznania. Co więcej, jest to obecnie największa inwestycja w branży retail w Polsce oraz Europie Centralnej, o wartości około 300 mln euro. Na 100 tys. mkw. przestrzeni handlowej Posnanii znajdzie się 300 marek, 220 sklepów i ponad 40 restauracji i kawiarni. Wiele z nich nie było do tej pory w ogóle obecnych w Poznaniu.

Uwagę klientów przyciągnie również atrakcyjna architektura z innowacyjnym wzornictwem, odzwierciedlającym wizję Posnanii jako miasta w miniaturze. Niektóre sklepy będą dysponowały podwójnymi, ośmiometrowymi witrynami, dającymi fantastyczną możliwość eksponowania produktów i wielkie możliwości działań marketingowych. Tego typu wysokie witryny są używane przez flagowe marki w tak prestiżowych lokalizacjach, jak Westfield w Londynie, Champs-Elysees w Paryżu czy Fifth Avenue w Nowym Jorku. Unikalnych doświadczeń dostarczą klientom także usługi dodatkowe oraz nowe technologie. Posnania będzie prawdziwie wielofunkcyjnym, regionalnym centrum lifestylowo-zakupowym. Wzbogaci doznania konsumentów zarówno w kategorii oferty zakupowej, jak i rozrywki.

Mówi Pan, że nowe technologie będą znakiem rozpoznawczym Posnanii. Jakie innowacyjne rozwiązania pomogą klientom robić zakupy i cieszyć się czasem spędzonym w galerii?

Nowoczesne technologie otaczają nas dzisiaj z każdej strony oferując niespotykany jak do tej pory dostęp do produktów oraz informacji. Jesteśmy przekonani, że idą one w parze z tradycyjnymi zakupami. Co więcej wspierają nas wyznaczając kierunek, w którym centra handlowe budowane przez Apsys powinny podążać, aby osiągnąć sukces. Bardzo dużo podróżowaliśmy obserwując najnowsze rozwiązania stosowane w obiektach na całym świecie. Teraz chcemy je udostępnić klientom w Poznaniu. W Posnanii wdrożymy technologie mobilne, inteligentne zarządzanie budynkiem i najnowsze rozwiązania w zakresie obsługi klienta. Będzie tu dostępna geolokalizacja pomagająca znaleźć zaparkowany samochód, informująca o jego położeniu bezpośrednio na telefon komórkowy. Dzięki beaconom klienci będą mogli korzystać z aplikacji wskazujących najkrótszą drogę do wybranego sklepu, czy też informujących o aktualnych promocjach ich ulubionych marek.

Jakie rozwiązania z zakresu obsługi klienta planują Państwo udostępnić w Posnanii?

Planujemy wykorzystać trend zakupów wielokanałowych – omnichannel – wdrażając usługę click & collect, umożliwiającą klientom mierzenie ubrań zamówionych przez internet oraz ich odbiór lub zwrot. Inne planowane rozwiązania to: bezpłatne Wi-Fi, interaktywne mapy, płatności mobilne, wielkoformatowe ekrany z informacjami o najlepszych okazjach i wydarzeniach, nowej generacji strona internetowa połączona z mediami społecznościowymi. Poznania zapewni także: lounge room, usługę concierge, „hands free shopping”, porady stylistów i wiele innych. Będzie to centrum lifestylowe, wyznaczające konkretny styl życia. Zamontujemy specjalną ścianę do tweetowania, która stworzy oraz zintegruje społeczność, umożliwiając komunikację, wymianę informacji, zdjęć i wyrażanie swoich myśli lub nastrojów. Myślę, że wszystkie te unikalne usługi i rozwiązania sprawią, że Posnania stanie się miejscem, gdzie można spędzić czas wolny, skorzystać z wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, spotkać się z przyjaciółmi i oczywiście pójść na zakupy.

Wizualizacja Centrum Posnania

Wizualizacja Centrum Posnania

Posnania została ostatnio zaprezentowana w rzeczywistości wirtualnej. Można było przechadzać się alejkami tego nieistniejącego jeszcze centrum. Czy technologia Oculus Rift wspiera Państwa współpracę z najemcami? Jak to narzędzie sprawdza się w środowisku biznesowym?

Wirtualną Posnanię zaprezentowaliśmy w kwietniu br. Była to pierwsza na świecie prezentacja całości centrum handlowego w rzeczywistości wirtualnej. Technologia ta, w połączeniu ze specjalnymi okularami, pozwala poczuć się, jakbyśmy przebywali we wnętrzu centrum, które przecież jeszcze nie powstało. Dzięki temu najemcy mogą wczuć się w przestrzeń i jej charakter, a co za tym idzie lepiej zaprojektować wnętrze swojego salonu oraz ekspozycję marki z punktu widzenia odwiedzających centrum klientów. To także doskonałe narzędzie wspierające podejmowanie przez najemców bardziej przemyślanych decyzji w odniesieniu do najmu powierzchni komercyjnych. Rzeczywistość wirtualna stwarza wielorakie możliwości dla biznesu, szczególnie w odniesieniu do nieruchomości. Nie ma wątpliwości, że ta przełomowa technologia będzie pełniła kluczową rolę w przyszłości. Apsys, jako pionier w stosowaniu tego narzędzia w branży nieruchomości komercyjnych, z pewnością w pełni wykorzysta jego ogromy potencjał.

Posnania jest doskonałym przykładem współpracy z miastem i lokalną społecznością. Jak ta współpraca wygląda w praktyce?

Relacje z władzami miasta oraz jego mieszkańcami są dla nas niezwykle ważne od samego początku realizacji projektu Posnanii. Centrum to wykracza daleko poza tradycyjne wyobrażenia o miejscu będącym dostępem do towarów i usług, a jego ostateczny kształt powstaje w dialogu prowadzonym z lokalną administracją i społecznościami. Ich uwagi są dla nas niezwykle cenne pod względem planowania usług oraz udogodnień dla przyszłych klientów, wydarzeń kulturalnych i sportowych. Konsultacje stały się dla nas inspiracją do zorganizowania m.in. Po- snania Bike Parade – imprezy, która odbyła się 21 czerwca w Poznaniu. Mamy nadzieję, że to unikalne wydarzenie rowerowe na stałe zagości w kalendarzu imprez miejskich, podobnie jak to się stało z nowojorską paradą z okazji Dnia Niepodległości, od lat organizowaną przez centrum handlowe Macy’s. Wierzymy, że nasza otwartość, współpraca z administracją, angażowanie wielu grup społecznych w proces budowania Posnanii pozwolą w efekcie stworzyć przestrzeń znacznie bardziej miejską i społeczną niż typowo handlową.

Jak przebiega proces komercjalizacji Posnanii? Czy wśród najemców pojawiły się nowe marki?

– Otwarcie centrum planujemy na jesień 2016 roku. Obecnie komercjalizacja Posnanii przekracza 80 proc. powierzchni handlowej. Naszym celem jest najem 90 proc. GLA jeszcze w tym roku. Centrum będzie gościć 300 wiodących, międzynarodowych i lokalnych marek. Umowy podpisaliśmy już z kluczowymi najemcami, jakimi są: Carrefour, Leroy Merlin, Helios, grupa Inditex (7 marek), grupa LPP (8 marek), H&M, C&A, Mango, Van Graaf, Douglas, Intersport itd. Wiele marek otworzy w Posnanii swoje pierwsze salony w Poznaniu. Wśród nich są: Samsung concept store, Traffic Club, Bierhalle, Mini Raxevsky, Original Marines, Chiara, Colorshake, Hobby4Man oraz Pijalnia Czekolady Wedel. Chcemy także, aby marki lokalne dopełniły całości oferty, tworząc w ten sposób unikalny mix odpowiadający oczekiwaniom i aspiracjom Wielkopolski. Jak do tej pory w gronie lokalnych najemców znalazły się: kawiarnia Coffee Time, Bloch Optyk, Butik 1242 oraz biżuteria Rubicon. Dodam jeszcze, że obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma potencjalnymi najemcami wywodzącymi się z USA, Niemiec oraz z Francji.

W Posnanii planujecie utworzyć strefę dla marek ekskluzywnych i młodych projektantów. Czy uchyli Pan nam rąbka tej tajemnicy?

Strefa dedykowana markom premium oraz markom z wyższej półki znajdzie się w centralnej części Posnanii zwanej “Forum Plaza”. Planujemy gościć tu około 20 marek oferujących modę, akcesoria i biżuterię. Oprócz międzynarodowych marek jak Armani Jeans będzie tu też miejsce dla polskich projektantów. Strefa ta będzie dedykowana klientom ceniącym wyrafinowane wzornictwo, oraz zindywidualizowane usługi.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016