Factory Annopol w Warszawie
Factory Annopol w Warszawie

Systematycznie rośnie popularność centrów outletowych Factory. Wartość sprzedaży w ostatnich sześciu miesiącach 2015 roku w pięciu centrach w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i w Poznaniu wzrosła w porównaniu do analogicznego półrocza 2014 o 16%.

Wyższa była także odwiedzalność. Od stycznia do czerwca 2015 roku – zakupy w centrach Factory zrobiło o 0,5 mln klientów więcej niż w 2014 roku.

Dobre wyniki

Wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2015 r. zanotowano we wszystkich centrach outletowych Factory. Największy wzrost sprzedaży zanotowały centra Factory Annopol w Warszawie (26%) i Factory Kraków (25%). Największą odwiedzalność miało Factory Kraków. W tym samym czasie odwiedzalność wszystkich centrów Factory w Polsce wzrosła o 6%.

– Sprzedaż i odwiedzalność w centrach Factory systematycznie rośnie. Widzimy kilka wpływających na to czynników. Pierwszy z nich to nieustające zainteresowanie klientów dobrymi markami ale w niższych cenach. Kolejny czynnik to rozbudowa naszej sieci. Od półtora roku działa nowe centrum na warszawskim Annopolu. Powiększamy także Factory Ursus, które stanie się pod względem powierzchni sklepów (19,5 tys. mkw.) największym centrum outletowym w Warszawie – mówi Monika Olejnik Okuniewska – Business Development Marketing Director Neinver.

– Za źródła naszego sukcesu w tym roku uznajemy również dobre wpisanie się w potrzeby klientów. Na przełomie starego i nowego roku podpisaliśmy dużą umowę z Grupą LPP, która zaowocowała otwarciem sklepów: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. To popularne marki, które są już obecne w większości centrów outletowych Factory w Polsce. W Factory Ursus działał także w tym roku tymczasowy salon H&M jedyny taki typ sklepu tej marki w centrach outletowych w Polsce – dodała Monika Olejnik-Okuniewska.

W 2014 roku wzrost sprzedaży we wszystkich centrach Factory wyniósł 20%. Odwiedzalność wzrosła o 10%. Pięć centrów w czterech największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i w Krakowie odwiedziło wtedy blisko 13 mln klientów.

Obiekty Neinver

Po 15 latach obecności firmy Neinver w Polsce Factory oferują klientom 84,5 tys. mkw. powierzchni handlowej. We wrześniu 2015 roku zakończy się rozbudowa centrum Factory Ursus, która powiększy tę wartość o kolejne 6,2 tys. mkw.

Sieć marki Factory w Polsce to dzisiaj pięć centrów z 472 sklepami popularnych marek: od outletów z odzieżą (m.in. Tommy Hilfiger, Liu Jo, Guess, Vero Moda, Desigual, Reserved, United Colors Of Benetton, Mango, Mohito, Lee), butami (m.in. Gino Rossi, Venezia, Salamander, Ecco), artykułami sportowymi i outdoorowymi (m.in. Adidas, Puma, Asics, Salomon, Quiksilver, RossignoL, 4F), po sklepy z biżuterią, książkami, kosmetykami czy artykułami wyposażenia wnętrz. W przerwie na zakupy można odwiedzić kawiarnie i restauracje, a także skorzystać z bezpłatnego kina dla dzieci lub placu zabaw dla dzieci.

Ceny w Centrach Outlet Factory są zawsze obniżone od 30% do 70%. W czasie specjalnych rozprzedaży promocje sięgają nawet 90%.
Pod marką Factory, Neinver wprowadził koncepcję centrów outlet do Hiszpanii i Polski, od lat pozostając liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie.