Salon Esotiq w galerii handlowej

Do końca roku Esotiq & Henderson planuje otworzyć kolejne lokale z segmentu odzieżowego i bieliźniarskiego, m.in. w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu.

Marka o znanym rodowodzie

Esotiq & Henderson S.A., właściciel marki, aktywnie rozbudowuje sieć sprzedaży w segmencie bieliźniarskim, na rynku odzieżowym i tekstylnym. „Głównie rozwijamy się na zasadach franczyzy, ale będziemy mieć również dwa nowe salony własne.” – zdradziła portalowi Retailnet.pl Aleksandra Sobotka, kierownik ds. franchisingu w Esotiq & Henderson S.A. Spółka rozwija sieć Esotiq; posiada już 240 salonów o średnim metrażu 50 – 70 mkw.

Marka Esotiq jest obecna na rynku od 2006 roku. Została wydzielona ze spółki LPP S.A., właściciela takich brandów, jak Reserved, CroppTown, House, Mohito czy Sinsay. Pod tą nazwą kryją się bielizna damska, konfekcja nocna, stroje kąpielowe, kosmetyki i dodatki. Marka Henderson weszła na rynek w 1998 roku. Specjalizuje się w produkcji i dystrybucji bielizny męskiej typu basic. W 2010 r. doszło do przejęcia od LPP przemysłu bieliźniarskiego i połączenia obu spółek. Esotiq & Henderson posiada własny dział, odpowiedzialny za projektowanie i kreację nowych krojów, a produkcję zleca zagranicznym podwykonawcom. Markowa bielizna dostępna jest w prestiżowych lokalizacjach w Polsce i za granicą, z czego głównym celem zagranicznej ekspansji są Niemcy.

Pierwsze sukcesy na GPW

W czerwcu br. spółka Esotiq & Henderson S.A. przeszła z rynku NewConnect na rynek główny GPW. Podczas przeprowadzonej oferty publicznej udało jej się sprzedać wszystkie oferowane 450 tys. akcji serii F., z czego 92 proc. nabyli inwestorzy instytucjonalni, a pozostałe 8 proc. trafiło do portfela osób indywidualnych. Akcje zakupione przez inwestorów stanowiły 20,15 proc. kapitału zakładowego i uprawniają do 13,92 proc. głosów na WZA. Na otwarciu pierwszej sesji spółki na parkiecie wyemitowane akcje podrożały o 0,49 proc., z 38,5 do 41,2 zł, a ich cena ma tendencję wzrostową. Do tej pory spółka nie wypłacała dywidend, a całość zysków przeznacza na rozwój nowych marek.

Po utrwaleniu swojej pozycji w segmencie bieliźniarskim, Esotiq & Henderson stara się zaistnieć na rynku modowym. W tym celu w kwietniu br. wprowadziła na rynek markę FemeStage Eva Minge – na koniec 2015 r. jej sieć ma obejmować 25 salonów.