Chata Polsko logo

Chata Polska, marka w 100 proc. z polskim kapitałem, rozważa możliwość wejścia na warszawski rynek.

Czy warszawiacy będą kupować w Chacie Polskiej?

Strategia wywodzącej się z województwa wielkopolskiego Chaty Polskiej nie wyklucza przejęcia podmiotu, działającego już w stolicy. Podobne działania miały miejsce w przeszłości. W 2012 r. Chata Polska przejęła „Wielkiego Grosza” w Poznaniu, który stał się największym sklepem w sieci. W modelu biznesowym Chaty Polskiej istotną rolę odgrywają sklepy detaliczne, dystrybucja i logistyka, nad którymi sprawuje kontrolę grupa kapitałowa MAR-OL.

Sieć sklepów ogólnospożywczych Chata Polska specjalizuje się w produktach regionalnych. Marka zaistniała już w województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, łódzkim, pomorskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim. Założona w 1992 r. hurtownia spożywcza, należąca do spółki MAR-OL, dała początek działalności, opierającej się na dystrybucji i sprzedaży produktów regionalnych. Obecnie Chata Polska rozbudowuje zasięg swojej działalności przede wszystkim poprzez otwieranie nowych punktów sprzedaży w systemie franczyzowym. Przedsiębiorstwo jest także zainteresowane umocnieniem swojej pozycji w województwach zachodniopomorskim, kujawsko–pomorskim i dolnośląskim.

Staropolska tradycja w wielkopolskim wydaniu

Od 1997 r. sklepy pod marką Chaty Polskiej są obecne na rynku. Już w pierwszym roku działalności obroty Chaty Polskiej wyniosły 75 mln zł, a do sieci przyłączyło się 30 punktów w systemie franczyzowym. W 2005 r. obroty Chaty Polskiej opiewały już na 440 mln zł.

Utworzona w 2007 r. Grupa MAR-OL, której działalność operacyjna obejmuje dystrybucję i handel detaliczny w sektorze FMCG, przejęła kontrolę nad wszystkimi prosperującymi wcześniej sklepami i hurtowniami Chaty Polskiej. Grupa dysponuje obecnie 11 oddziałami regionalnymi, 205 sklepami franczyzowymi oraz własnym centrum dystrybucji w Kostrzynie k/Poznania. Zaplecze logistyczne MAR-OL zajmuje obszar 2,8 ha, a powierzchnia centrum wynosi 7,2 tys. mkw.

Sklepy Chaty Polskiej odwiedza miesięcznie średnio ok. 3 mln. klientów. Początki działalności właściciela marki w branży FMCG związane są z handlem produktami tłuszczowymi. Po otwarciu pierwszej hurtowni firma obserwowała dynamiczny rozwój, a do hurtowni MAR-OL trafiały nowe produkty – używki, przetwory, koncentraty, nabiał, soki i napoje czy słodycze. Spółka wprowadziła także na rynek markę TiS – Tanie i Smaczne.