Rośnie sprzedaż sieci detalicznej Wojas

wojas omnichannel forum

Spółka Wojas SA, właściciel sieci sklepów obuwniczych, w lipcu br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 15,9 mln zł, które były wyższe o 2,8% w stosunku do przychodów osiągniętych w lipcu 2014 roku.

Wyniki finansowe

W okresie styczeń – lipiec 2015 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 116,31 mln zł i była wyższa o 2,3% w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w lipcu 2015 roku wyniosły prawie 13,9 mln zł i były wyższe o 24,3% od przychodów osiągniętych w lipcu 2014 roku. Narastająco, w okresie styczeń – lipiec 2015 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 97,86 mln zł i były wyższe o 4,7% od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Detalista obuwniczy

Firma Wojas dysponuje siecią 172 salonów, w tym 159 w Polsce, 9 na Słowacji i 4 w Czechach oraz produkuje kilkaset tysięcy par obuwia rocznie. Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 roku Wojas SA zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.

Do końca 2016 roku spółka zakłada, iż w Polsce będzie miała 175 – 180 własnych sklepów, natomiast na Słowacji i w Czechach będzie miał po 10 własnych sklepów. Dodatkowo firma chce wejść poprzez jednostki zależne na rynek węgierski i rumuński.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska