multiscreening

Proces zakupowy rozpoczynamy na smartphonie lub tablecie, jednak finalnie kończymy na laptopie czy komputerze stacjonarnym. Czy jest to sygnał dla rynku e-commerce, że należy dostosować swoje usługi dla e-konsumentów?

Według badania, które zostało przeprowadzone przez Gemiusa dla Izby Gospodarki Elektronicznej ponad połowie respondentów nie odpowiadają formularze umieszczane na stronach sklepów internetowych przy użyciu smartfona. Dodatkowo strony internetowe nie są responsywne dla wersji mobilnych. Ponad 30% ankietowanych twierdzi również, że brak aplikacji mobilnej jest dla nich problemem.

Zjawisko multiscreeningu coraz częstsze

Ośmiu na dziesięciu ankietowanych (78%) wykazało chęć realizowania zakupów przez internet, a ponad połowa z nich kończy swój proces zakupowy na laptopie lub komputerze stacjonarnym. Stąd możemy mówić o zjawisku multiscreeningu.

„Internauci są zdecydowani na korzystanie z możliwości mobilnych zakupów, w przeciwieństwie do e-sprzedawców, którzy nie rozbudowali swojej oferty o sprawnie funkcjonujące narzędzie. Dostosowanie strony www do odpowiedniego sprzętu może dodatkowo zwiększyć sprzedaż, warto o tym pamiętać” – dodaje Adrien Salvat, Shipbooster.

E-sprzedawcy powinni wyjść naprzeciw swoim konsumentom. Rozwijać swój biznes z duchem czasu i nowych technologii. Nie sztuką jest posiadać stronę internetową, z której nie można korzystać.

Shipbooster

Shipbooster rozpoczął funkcjonowanie w styczniu 2015. Marka należy do firmy XBS Group, która z kolei wywodzi się z francuskiej firmy logistycznej Staci. Oferuje usługi logistyczne zaprojektowane z myślą o potrzebach sprzedawców wielokanałowych. Usprawnia zarządzanie łańcuchem dostaw i realizacją zamówień.

Shipbooster ma pięć magazynów w Polsce i trzy na terenie Europy: w Rosji, na Węgrzech i w Belgii. W związku z tym firma obsługuje zarówno zamówienia polskie, jak i zagraniczne. Obecnie dostawy są realizowane za pomocą dwóch firm kurierskich, DPD oraz GLS. Firma chce zwiększyć ich liczbę i negocjuje z kolejnymi potencjalnymi partnerami. Wkrótce uruchomiona zostanie również anglojęzyczna wersja strony internetowej Shipbooster.