Apsys o planach inwestycyjnych w Polsce

Obecnie najważniejszym projektem deweloperskim dla firmy Apsys jest Posnania

Obecnie najważniejszym projektem deweloperskim dla firmy Apsys jest Posnania

– Apsys zajmuje dzisiaj wiodącą pozycję pod względem zarządzania i budowy centrów handlowych w Polsce. Na bieżąco rozglądamy się za nowymi, atrakcyjnymi lokalizacjami pod przyszłe inwestycje, koncentrując uwagę na ośmiu największych miastach – mówi redakcji Retailnet.pl Fabrice Bansay, prezes Apsys Polska.

Retailnet.pl: Czy plany Apsys obejmują inne projekty deweloperskie? W jakich miastach i jakie centra handlowe chcecie budować w Polsce?

Fabrice Bansay: Nasza strategia rozwoju w Polsce obejmuje wyłącznie duże miasta i projekty deweloperskie o minimalnej wielkości 40 tys. mkw. GLA. Obecnie pracujemy nad kilkoma dużymi projektami, z których jeden znajduje się w Warszawie. Dzisiaj, aby przyciągnąć klientów, centrum handlowe musi dysponować nie tylko ofertą handlową, ale także kulturalną i rekreacyjną. To kluczowe komponenty, dzięki którym przestrzeń centrum ożywa i inspiruje. Kiedy te elementy się przenikają, wzbogacają relacje i pobudzają pozytywne emocje. Sprawiają, że prawdziwe życie i serca biją szybciej. Właśnie takie obiekty handlowe chcemy budować w Polsce.

Apsys jest nie tylko deweloperem, ale także zarządcą centrów handlowych. Wasze portfolio zarządcze rośnie z roku na rok.

W tym roku portfolio centrów zarządzanych przez Apsys w Polsce powiększyło się już o cztery nowe obiekty: Tulipan w Łodzi, Kometa w Toruniu, Focus Mall w Rybniku, a ostatnio także Europę Centralną w Gliwicach. Obecnie zarządzamy 22 centrami handlowymi znajdującymi się w rękach różnych właścicieli. Łącznie ich powierzchnia handlowa sięga 765 tys. mkw. Wszystkie centra, którymi się opiekujemy na rynku polskim, odwiedza w sumie około 100 mln klientów. Tak duże portfolio jest dla nas również okazją do utrzymywania bliskiego kontaktu z 1,3 tys. najemcami i codziennego doskonalenia umiejętności w zakresie zarzadzania i budowy centrów handlowych. Oprócz portfolio i bogatego doświadczenia jesteśmy pasjonatami handlu, osobami zaangażowanymi w każdy projekt. Działamy proaktywnie i zawsze pracujemy blisko z klientami, ulepszając ich obiekty tak, by spełniały ich oczekiwania. Sądząc po wynikach, to podejście najwyraźniej się sprawdza. Nasze zeszłoroczne obroty wzrosły o 6 punktów procentowych, podczas gdy według danych PRCH na polskim rynku w 2014 roku branża odnotowała obniżkę rzędu 2,7 proc.

Od początków istnienia Apsys, firma jest obecna na dwóch rynkach – polskim i francuskim. Czy mógłby Pan je porównać?

Doświadczenie z dwóch krajów, o tak odmiennej dojrzałości, stylu życia i praktykach handlowych wzbogaca nasze doświadczenia biznesowe i wiedzę na temat oczekiwań nowych rynków i pozwala stawiać czoła kolejnym wyzwaniom. Bez wątpienia możliwość monitorowania potrzeb różnych konsumentów i łatwiejszego oraz szybszego ich zaspokajania traktujemy jako ważną przewagę. Rynek w Polsce bardzo szybko dojrzewa, doganiając Europę Zachodnią, w tym Francję. Wypełnia się nowymi usługami, a co więcej, podlega zmianie w zakresie zachowań i trendów konsumenckich. Polacy, tak jak Francuzi, nie są już usatysfakcjonowani tradycyjnymi centrami handlowymi. Stają się coraz bardziej wymagający, oczekują czegoś unikalnego, czegoś więcej. Największa różnica dzieląca te dwa rynki to dojrzałość i organizacja branży handlowej. W tym aspekcie Polska i Francja leżą na przeciwnych biegunach. We Francji niezwykle ważne są ulice miast – high-streets, które w Polsce są nieliczne.

Jaką pozycję zamierzacie osiągnąć w Polsce i jak będziecie konkurować z innymi firmami z branży?

Apsys zajmuje dzisiaj wiodącą pozycję pod względem zarządzania i budowy centrów handlowych w Polsce. Na bieżąco rozglądamy się za nowymi, atrakcyjnymi lokalizacjami pod przyszłe inwestycje, koncentrując uwagę na ośmiu największych miastach.

Coraz więcej inwestorów zwraca się do nas z prośbą o przygotowanie ekspertyz w zakresie modernizacji istniejących obiektów handlowych. Inni są zainteresowani zarządzaniem.

Prowadzimy wiele rozmów i mam nadzieję, że ich efekty w postaci kolejnego projektu zarządczego obsługiwanego przez Apsys poznamy do końca 2015 roku. Jeżeli tak się stanie, Apsys będzie zarządzał niemal 10 proc. całkowitej powierzchni GLA centrów handlowych w Polsce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016