philips inteligentne oswietlenie

Hipermarket Carrefour we francuskim mieście Lille ma nowe oświetlenie LED. Nie jest to jednak wyłącznie funkcjonalne i energooszczędne światło, a innowacyjny system Philips Indoor Positioning, który wprowadza rynek detaliczny w nowy świat, tzw. internet rzeczy. W tym świecie wciąż robimy zakupy w tradycyjnych sklepach, jednak wspólnie z osobistym przewodnikiem.

Sklep mieści się na powierzchni 7800 m2. Nietrudno sobie wyobrazić, że jedynie stali bywalcy nie mają problemu z odnajdywaniem potrzebnych produktów na półkach, ale i oni nie natkną się na wszystkie promocje, jakie mogłyby ich zainteresować. Philips Indoor Positioning zmieni tę sytuację raz na zawsze. Wszyscy zrobią zakupy szybciej i z większą satysfakcją.

Idzie nowe

– Jesteśmy otwarci na poszukiwania innowacji, które sprawią, że zakupy w sklepach Carrefour będą przyjemnością – mówi Céline Martin, dyrektor handlowy Carrefour we Francji. – Za sprawą nowej aplikacji, która wykorzystuje technologię firmy Philips, dajemy naszym klientom nową usługę, umożliwiającą szybkie wyszukiwanie produktów i lokalizowanie korzystnych promocji. – Tym samym zakupy staną się interaktywne i bardziej spersonalizowane – dodaje.

Wprowadzona przez Carrefour innowacja firmy Philips niewątpliwie okaże się atrakcyjna. Dlaczego? Ponieważ wychodzi ona naprzeciw nieuniknionym zmianom zachowań i potrzeb konsumentów. Co prawda wiele wskazuje na to, że nigdy nie zrezygnujemy z zakupów w tradycyjnych sklepach, ale jednak konsument i jego oczekiwania nie są już takie, jak dekadę temu. Głównym powodem jest oczywiście rosnąca popularność zakupów przez Internet. Klient już wie, że można je zrobić szybko i wygodnie. Wie, że może swobodnie dobrać produkty bez czasochłonnego chodzenia pomiędzy regałami. Przewaga tradycyjnego handlu polegająca na możliwości „doświadczania produktu“ może się okazać niewystarczająca.

Connected retail

Jakie jest rozwiązanie? Połączenie świata cyfrowego i fizycznego. Skoro intensywnie korzystamy z internetu, używamy telefonu i innych urządzeń mobilnych często jako narzędzia pierwszego wyboru – należy to zjawisko wykorzystać do wyjścia naprzeciw potrzebom nowego konsumenta.

System Philips Indoor Positioning jest niewątpliwie jednym z rozwiązań, które zrewolucjonizują tradycyjny handel właśnie dlatego, że poprzez połączenie obu wspomnianych światów zapewnia nową jakość usług. Co zyskuje klient sklepu korzystający z nowej technologii? Może zbudować swoją własną, mobilną platformę interakcji. Wchodząc do sklepu łączy się ze sklepem poprzez specjalną aplikację, a ta nawiguje go w kierunku poszukiwanych produktów z listy zakupów. Mało tego – znając jego indywidualne preferencje, aplikacja zaproponuje mu po drodze promocje, które mogą go zainteresować. Bo lubi hiszpańskie wina, które są teraz w przecenie, albo francuskie sery sprzedawane w dniu dzisiejszym z 30% rabatem.

Zakupy trwają krócej i sprawiają więcej satysfakcji. Właścicielom sklepu zaś dają możliwość budowania trwałej relacji opartej na wiedzy dotyczącej preferencji zakupowych klienta. Jak działa nowy system?

Więcej niż LED

Firma Philips od lat popularyzuje technologię LED. Możliwość realizowania zasad zrównoważonego rozwoju i przyczynianie się do znacznej redukcji kosztów energii elektrycznej, nie są jednak jedynymi argumentami za nią przemawiającymi. Bo LED dzisiaj to nie tylko oświetlenie. W systemie Philips Indoor Positioning oprawy lamp pełnią również role przekaźników informacji ze sklepu do naszych urządzeń mobilnych. Właśnie w ten sposób klient zyskuje swojego osobistego przewodnika, który dostosowuje się do jego indywidualnych oczekiwań. Przy czym przewaga systemu Philips nad popularnymi obecnie beaconami polega na tym, że nadajniki lokalizacyjne znajdują się w oprawach lamp, zatem nie wymagają zakupu i obsługi dodatkowych urządzeń.

– Przekazywanie danych dotyczących zachowań klienta w sklepie daje naszym sprzedawcom znakomite narzędzie do tworzenia dla klientów indywidualnych, spersonalizowanych doświadczeń podczas zakupów. Klient czuje się zaopiekowany, a my czujemy satysfakcję, bo nieustanie poprawiamy jakość obsługi – stwierdza Céline Martin z Carrefour.

Wszystko w jednym

Współczesny konsument żyje w ciągłym biegu. Jedną z jego największych bolączek jest brak czasu. Oczekuje więc, że to, czego potrzebuje – dostanie natychmiast. W dodatku lubi być dopieszczany i traktowany indywidualnie. To silne argumenty za tym, by sklepy były interaktywne i spersonalizowane. To silne argumenty za Philips Indoor Positioning. Inwestując raz zyskuje się zarówno energooszczędne i inteligentne oświetlenie, jak i narzędzie budujące przewagę rynkową. Jest też bramą do świata przyszłości, który zdominuje komunikacja pomiędzy urządzeniami.