ABG właścicielem marki Tretorn

Salon Tretorn 680x383

Puma sprzedaje prawa do marki Tretorn firmie ABG, wzbogacając nabywcę o luksusowy brand z segmentu odzieży outdoorowej.

Na początku lata Puma podała do wiadomości publicznej, że planuje sprzedać szwedzką markę Tretorn. Nabywcą jest amerykańska firma Authentic Brands Group. Przejmuje ona prawa własności przemysłowej Grupy Tretorn, w tym prawa do znaków towarowych, patentów i wzorów przemysłowych. ABG nabywa także licencję na prowadzenie działalności, którą planuje kontynuować m.in. na rynku europejskim.

Nowy właściciel Tretorn

Authentic Brands Group (ABG) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, właścicielem i zarządcą wielu prestiżowych marek modowych, sportowych oraz mediowych, cenionych przez znanych celebrytów. Przejęcie Tretorn od sportowego potentata stanowi wzmocnienie bogatego portfolio ABG, w którym nie brakuje takich brandów, jak Spyder, Prince czy Tapout.

Strategia rozwoju byłej marki Pumy

– Tretorn to ponad 120 lat obecności na rynku oraz doświadczenie nieodłącznie związane z tenisem i luksusem. Tretorn zajmuje wyjątkowe miejsce w umysłach i sercach konsumentów na całym świecie. Od dziesięcioleci jest synonimem wydajności w sporcie oraz dobrego stylu na kortach tenisowych. – powiedział Jamie Salter, prezes zarządu ABG.

Pierwszy w Polsce butik Tretorn został otwarty w Domu Mody Klif w Warszawie w 2012 roku. Marka łączy funkcjonalność i styl, oferując swoim klientom obuwie sportowe, kalosze, odzież wierzchnią, buty do jazdy konnej oraz sprzęt do tenisa. Produkty marki Tretorn są dostępne w sieci sprzedaży detalicznej w Europie, Ameryce Północnej, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Sprzedaż w systemie e-commerce odbywa się na całym świecie.

Głównym obszarem zainteresowania Tretorn będą rozwijające się rynki japoński oraz amerykański. ABG wdroży także strategię licencjonowania, która ma celu zapewnienie autentyczności firmowanych logotypem Tretorn produktów. Ochroną będzie objęty przede wszystkim towar typu footwear i outerwear oraz sprzęt do tenisa.

Reklama

Galeria Jurajska