Kerdos Group o strategii rozwoju drogerii Meng i Daily

Kamil Kiniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group

 

– Będziemy bardzo uważnie przyglądać się sieciom drogeryjnym na zachodzie Europy. Głównie ten kierunek rozwoju nas interesuje. – mówi w wywiadzie dla Retailnet Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group SA, właściciela sieci drogerii Meng w Luksemburgu i Daily w Polse.

Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group, opowiedział redakcji Retailnet o strategii rozwoju spółki w perspektywie najbliższych kilku lat.

Jaka jest strategia rozwoju sieci drogerii, należących do Grupy Kerdos?

Ostatnio wykupiliśmy 100 proc. akcji w luksemburskiej drogerii Meng. Mamy teraz 100 proc. udziałów w porfolio drogerii Meng i 100 proc. udziałów w sieci Daily. Sieć w Luksemburgu posiada bardzo duży potencjał rozwoju ze względu na brak nasycenia konkurencyjnego na luksemburskim rynku. Dysponujemy obecnie jedyną istniejącą tam siecią drogeryjną. Chcemy stać się absolutnym liderem w Luksemburgu, ze znaczącymi udziałami w rynku.

W kraju tym będziemy również rozwijać kanały dystrybucyjne, związane ze sprzedażą internetową oraz handlem hurtowym. Ponadto planujemy zwiększyć liczbę istniejących placówek z 21 do ok. 40 – 45 sklepów w ciągu najbliższych kilku lat. Luksemburski rynek, jako bardzo chłonny, ma duży potencjał rozwoju. Luksemburg jest małym państwem, ale za to – najbogatszym w Europie. Najniższa krajowa wynosi tam 2,2 tys. euro. Dla porównania, w Niemczech jest to już 1650 euro, a w Polsce płaca minimalna plasuje się na poziomie 1680 zł.

Czy planują Państwo także otworzyć nowe drogerie Daily w Polsce?

Sieć drogerii Daily przechodzi właśnie szereg zaplanowanych wcześniej restrukturyzacji. Zostały zamknięte nierentowne placówki, które planujemy zastąpić salonami w nowych lokalizacjach. Mamy także zamiar rozwinąć sprzedaż internetową i zintensyfikować działalność hurtową.

Ile lokali planują Państwo otworzyć w Polsce?

Obecnie sieć obejmuje ponad 150 salonów. W perspektywie najbliższych 3-5 lat chcemy podwoić tą liczbę. Nasza strategia rozwoju w kraju jest uzależniona od tego, jak chłonny będzie rynek. W Polsce trzeba podejmować bardzo przemyślane decyzje w kwestii lokalizacji, dlatego do ich wyboru podchodzimy z dużą ostrożnością. Stawiamy na przemyślane, rentowne inwestycje, które generują zyski.

W jakich lokalizacjach planują państwo otwierać nowe drogerie Daily?

Zgodnie z naszą strategią rozwoju, drogerie będą powstały w małych i średnich miastach, od 200 do 300 tys. mieszkańców; w takich lokalizacjach, które mają potencjał inwestycyjny.

Jaki jest średni metraż drogerii Daily?

Jest to 200 – 250 metrów.

Czy Grupa Kerdos przewiduje ekspansję na nowych rynkach? Jeżeli tak, to na jakich?

Rozważamy kilka mniejszych sieci drogeryjnych w Niemczech. Widzimy w nich potencjał do ewentualnego rozwoju i inwestycji, które pozwoliłyby na zamknięcie triady Polska – Niemcy – Luksemburg. Będziemy też bardzo uważnie przyglądać się sieciom drogeryjnym na zachodzie Europy. Głównie ten kierunek rozwoju nas interesuje. Francja, Belgia, Holandia, Niemcy – to są rynki, na których bylibyśmy skłonni zainwestować swój kapitał – sami lub z partnerem strategicznym z branży drogeryjnej.

Jakich obrotów ze sprzedaży spodziewają się Państwo?

W Mengu będzie to powyżej 20 mln euro, jesteśmy świeżo po przejęciu sieci. W następnym roku ta kwota może już znacznie przekroczyć 300 mln zł.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016