Restauracja Sphinx
Restauracja Sphinx

Sfinks Polska od początku roku powiększył sieć o sześć lokali, w tym pięć restauracji Sphinx – w Kołobrzegu, Warszawie, Krakowie, Jastarni i Lublinie oraz jeden lokal Chłopskiego Jadła w Poznaniu. W planach są kolejne otwarcia.

Spółka zawarła też nowe umowy franczyzowe umożliwiające otwarcie restauracji w Gnieźnie, Stargardzie Szczecińskim i Krakowie. Podpisane są już także umowy na otwarcia kolejnych restauracji operatorskich m.in. w Malborku – w pobliżu zamku, Sopocie – ul. Dworcowa róg Monte Cassino, warszawskim CH Factory Ursus, Wrocławiu – Dworzec Główny PKP, Bydgoszczy – CH Zielone Arkady.

Rosną przychody Sfinks Polska

Przypomnijmy, spółka Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook w drugim kwartale 2015 r. zanotowała wynik EBITDA na poziomie 4,6 mln zł, co oznacza wzrost o 51% r/r.

Dla spółki, jak poinformowano, jest to kolejny kwartał wysokiego wzrostu r/r wyniku EBITDA. Od kwietnia do czerwca br. Sfinks Polska zwiększył również o 166% r/r jednostkowy zysk na działalności operacyjnej, który wyniósł 2,5 mln zł. Od początku roku kalendarzowego spółka otworzyła 6 nowych restauracji i zaraportowała podpisanie kolejnych 13 umów na nowe lokalizacje. Spółka podtrzymała prognozy ogłoszone w strategii, która przewiduje średni zwrot z inwestycji w restauracje nie niższy niż 30%.

Sfinks w II kwartale 2015 r. ponownie zanotował zysk netto na poziomie jednostkowym, tym razem w wysokości 1,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to 54 tys. zł, uzyskując jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 41,5 mln zł wobec 40,2 mln zł wygenerowanych w porównywalnym okresie 2014 r.

– Systematycznie realizujemy koncepcję rozwoju zaprezentowaną pod koniec ubiegłego roku w strategii na lata 2015-2020, co przekłada się na coraz lepsze wypracowywane przez nas wyniki. Tylko w pierwszym półroczu EBITDA spółki wyniosła prawie 10,9 mln zł. Liczę, że osiągane wyniki pozwolą uruchomić w najbliższych miesiącach większą liczbę restauracji niż 19 wymienionych w raporcie, wziąwszy pod uwagę kolejne zakończone negocjacje – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Nowe lokale w przygotowaniu

– Uatrakcyjniamy ofertę, dzięki czemu znacznie wzrosła lojalność naszych klientów, uruchamiamy nowe bardzo rentowne lokale w prestiżowych punktach, ale też analizujemy rynek pod kątem potencjalnych akwizycji, czego przykładem jest ponowne zwrócenie naszej uwagi na spółkę Da Grasso – dodaje Cacek.

– Dużą uwagę przywiązujemy do miejsc, w których powstają nasze restauracje. Celem jest stworzenie lokalu godnie reprezentującego sieć, w którym klienci będą czuć się komfortowo. Znaczenie ma także dobra lokalizacja i odpowiednie możliwości adaptacyjne, co przekłada się na szybki zwrot z inwestycji. Stawiamy na dobrą jakość w różnych obszarach działalności – począwszy od potraw, przez obsługę klienta, wygląd lokali, skończywszy na profesjonalnym działaniu. Wpływa to następnie na pozytywne postrzeganie sieci przez naszych gości, co widać chociażby w przeprowadzonych badaniach opinii na temat restauracji Sphinx – wyjaśnia Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.