Galeria Malta testuje beacony

Galeria Malta

Galeria Malta

Galeria Malta w Poznaniu przetestowała możliwości kanału mobile w komunikacji z klientami. Projekt został podzielony na kilka etapów. Pierwszym z nich był montaż oraz testowanie infrastruktury złożonej z 37 nadajników Qbeacon, który odbył się w czerwcu.

Ten etap prac umożliwił wstępne oszacowanie potencjału projektu. Kolejnym etapem było budowanie zasięgu akcji. W tym celu wykorzystano kanały online i offline zarówno do popularyzacji aplikacji Qpony oraz używania funkcji bluetooth low energy w smartfonach klientów podczas zakupów, jak i budowania wizerunku samej galerii.

Aplikacja mobilna dla klientów

Obecnie trwa akcja informacyjna – banery oraz plakaty rozmieszczone w Galerii Malta przedstawiają klientom korzyści płynące z wykorzystywania aplikacji. Dodatkowo do mieszkańców Poznania posiadających aplikację Qpony wysyłane są notyfikacje bazujące na odległości klientów od Galerii Malta. Od 22 czerwca klienci znajdujący się w zasięgu 10 kilometrów od Galerii Malta otrzymali 5 różnych notyfikacji push, które informowały o wyprzedażach i zapraszały na zakupy z użyciem aplikacji Qpony. Komunikaty dotarły do blisko 25 tys. użytkowników, zapewniając folderowi ofert galerii ponad 5 tys. unikalnych wyświetleń.

W samej galerii klienci posiadający aplikację Qpony otrzymują komunikaty dotyczące najciekawszych ofert w zależności od miejsca, w którym się znajdują. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu nadajników BLE.

– Chcemy zapewnić odwiedzającym galerię gościom kolejny, nowoczesny kanał informacji o m.in. bieżących promocjach, które czekają na nich w naszym centrum. Obecnie testujemy wspólnie z firmą Qpony tą nową technologię komunikacji z klientami. Zakładamy, że już wkrótce będzie możliwe pełne wdrożenie aplikacji – mówi Agnieszka Juszkis, Marketing Manager Galerii Malta. Qpony zajęły się montażem nadajników oraz planowaniem i analizą komunikacji.
Podczas pierwszych tygodni wdrożenia beacony zlokalizowały 4500 smartfonów w obrębie centrum z aktywną aplikacją Qpony. Na telefony klientów wysłaliśmy ponad 2,5 tys. powiadomień kierujących do oferty Galerii Malta znajdującej się w wyróżnionym folderze w aplikacji Qpony. Wykorzystanie bluetooth low energy w długiej perspektywie pozwoli nie tylko na wsparcie procesu zakupów, ale co najważniejsze na lokalizację klientów, wprowadzenie elementów grywalizacji oraz stymulowanie sprzedaży w określonych punktach galerii handlowej.

Proces wdrożenia beaconów

– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem podejścia zarządu Galerii Malta – mówi Marcin Lenkiewicz, dyrektor sprzedaży w Qpony.pl. – Od początku założyli, że wdrożenie beaconów to proces długofalowy, którego sukces w dużej mierze zależny jest od efektywnej współpracy na linii galeria – dostawca. Ze swojej strony zapewniamy galerii nie tylko platformę komunikacji, ale też wsparcie w tworzeniu scenariuszy komunikacji oraz promocji. Taka współpraca pozwala wspólnie wybierać najbardziej optymalne rozwiązania do wdrożenia – dodaje.

Galeria Malta to jedno z największych centrów handlowo-rozrywkowych w zachodniej Polsce, którym zarządza firma Neinver. Trzykondygnacyjny kompleks o ma 162 tys. mkw. całkowitej powierzchni.

Reklama

Galeria Jurajska