Coccodrillo
Coccodrillo

W I połowie roku CDRL zanotował 82,82 mln zł skonsolidowanych przychodów, oraz 6,31 mln zł zysku netto. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) na poziomie Grupy wzrósł o 12,08% do 9,40 mln zł.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które zostały osiągnięte w trudnych warunkach rynkowych. Nie sprzyjała nam m.in. sytuacja na rynku walutowym, mimo to poprawiliśmy wyniki na wszystkich najważniejszych poziomach – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.

Potwierdzenie dobrych wyników, to wzrost zysku EBITDA o 9,8% do 10,61 mln zł. Efektem jest też bardzo dobra sytuacja finansowa Spółki – na koniec półrocza dysponowała ona gotówką na poziomie 9,91 mln zł wobec 3,20 mln zł rok wcześniej.

– Pierwsza połowa roku to dla nas również okres intensywnych prac nad rozwojem oferty, kolejnymi kolekcjami, a także rozbudową sieci sprzedaży – podkreśla Marek Dworczak, prezes CDRL.

Na koniec czerwca sieć Coccodrillo liczyła sobie już 385 punktów sprzedaży (z czego 220 w Polsce, a 127 w innych krajach Unii Europejskiej), a ich łączna powierzchnia wzrosła w ciągu roku o 7 proc. do 21.324 mkw.

Sklepy Coccodrillo są obecne na czterech kontynentach, w tym m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach oraz Brazylii. Natomiast wszystkie projekty dla kolekcji Coccodrillo, powstają w Polsce.

Dobra sytuacja finansowa, umożliwia Spółce dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. Walne Zgromadzenie, zgodnie z rekomendacją zarządu, w dniu 15 maja zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 4,52 mln zł z jednostkowego zysku CDRL SA, który w 2014 r. wyniósł 8,19 mln zł.

CDRL zadebiutowało na GPW w dniu 28 października 2014 r.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.